Finns kvinnor och män?
Moderator: Moderator 1
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Re: Finns kvinnor och män?
Påhopp, enbart påhopp
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
En del män gillar oxå flärd och pengar. De kan ta kvinnan för pengarna. It goes both ways
Precis Amandara. Det är ett mänskligt fenomen, inte ett kvinnligt.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Naturligtvis finns kvinnor och män. Män (soffpotatisar) brukar inte börja utveckla bröst förrän i 45 års-åldern. :D
-
- Guldmedlem
Det fanns forskning som Jordan Peterson presenterade, och han är ju lite skruvad.. Han har två saker att säga om hur vi väljer en partner..
Först så är hans kanske största ide om hur människor fungerar rotat i att vi har en rang i världen. Män framförallt kämpar för att öka sin rang inom jobbvärlden och väljer/får en kvinna utefter det. Jag menar inte att kvinnor inte har ett val och jag hoppas att vi får någon på jämn nivå!
Den andra grejen som bygger på det här och kanske underbygger hans teori är något som kallas hyper gami, det är när kvinnor väljer män med "högre status" och vanligen innebär det mer pengar. Kvinnan behöver i denna teori inte ha någon status själv men brukar bedömas på skönhet och hälsa.
Det hela är ganska skruvat men det är ganska svårt att argumentera emot eftersom dessa teorier är uppbyggt på statistik och intresse.
Intressant är hur män värderar kvinnor så bygger det på att kvinnan är ung och skön. Kvinnor o andra sidan väljer med ett bredare intresse.. Tittar man på vad dom har svarat i den studie jag läste så finns det ganska mycket som en kvinna kan gilla hos en man.
Problem uppstår när man bara ser fitness, framförallt för att det blir otroligt mörkt fort.
Ville bara säga det..
Först så är hans kanske största ide om hur människor fungerar rotat i att vi har en rang i världen. Män framförallt kämpar för att öka sin rang inom jobbvärlden och väljer/får en kvinna utefter det. Jag menar inte att kvinnor inte har ett val och jag hoppas att vi får någon på jämn nivå!
Den andra grejen som bygger på det här och kanske underbygger hans teori är något som kallas hyper gami, det är när kvinnor väljer män med "högre status" och vanligen innebär det mer pengar. Kvinnan behöver i denna teori inte ha någon status själv men brukar bedömas på skönhet och hälsa.
Det hela är ganska skruvat men det är ganska svårt att argumentera emot eftersom dessa teorier är uppbyggt på statistik och intresse.
Intressant är hur män värderar kvinnor så bygger det på att kvinnan är ung och skön. Kvinnor o andra sidan väljer med ett bredare intresse.. Tittar man på vad dom har svarat i den studie jag läste så finns det ganska mycket som en kvinna kan gilla hos en man.
Problem uppstår när man bara ser fitness, framförallt för att det blir otroligt mörkt fort.
Ville bara säga det..
Jag undrar hur kvinnor och mäns status förändras när skönheten och hälsan
försvinner med åldern.
försvinner med åldern.
-
- Guldmedlem
Jag med.. Det finns sagt att män blir finare med åren medans kvinnan förtvinar på sin ranka.. I teorin så borde män främst dras till fertila kvinnor i 20-30 års åldern och det brukar väl va så?
Sen finns ju kärlek och andra saker som gör att man gillar en person mer men om du bara fick se en person.
Sen finns ju kärlek och andra saker som gör att man gillar en person mer men om du bara fick se en person.
Klarar äldre män ta hand om barn som de får med 20-30 åriga fertila kvinnor.
-
- Guldmedlem
Tror inte det är något problem då kvinnor är dom främsta "caretakers" av barn..
Förra Volvo-chefen Gyllenhammar får säkert hjälp med sitt lilla barn.
En väninna till mig som är jämnårig vill ha barn med sin trolovade. Han är någonting 60+