Har du tagit din medicin?
Moderator: Moderator 1
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Re: Har du tagit din medicin?
Mina morgonmediciner är bara blodtryckssänknade allihop, utom Akineton den är mot biverkningar av Trilafonet jag har i injektionsform extrapyramidala biverkningar av parkinsontyp
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Jajamen vid 06.00 -06.30 på nåt ungefär.
Tog 3 mg Invega så blir det 6 mg och det är den rekommmenderade dosen och på hemmaplan när jag brottats med psykos symtom har det räckt för att stävja det och jag har mitt team på WE MIND vi brukar klara detta på hemmaplan jag är i psykos och ur psykos en vänlig själ ligger inte i min natur att skada någon mer än att ta i med rösten ibland och ryta , när jag börjar agitera för rättvisa och medmänsklighet börjar den varningslampan blinka, kände mig någorlunda säker imorse att det börjat hävas men man vet ju av erfarenhet att den är lurig smyger försiktigt så att den är knappt märkbar, men då kan jag säga att förr hade jag åkt dit ,för det tar ett bra tag att lära sig hur smygandet försiktigt och utan att åter signalera röster men de har i detta läge ännu inte tagit plats och paranoida tankar .istället börjar det ske i hjärnan saker du brinner för och betyder något för dig där går de in och börja trycka på, det är när jag börjar agitera för en psykos och mina i alla är affektiv sort den påverkar känsloläget allt blir mycket starkare, som nu jag vet det för det jag skrivercvill jag att det ska läsas för att det är viktigt för mig att kunskap nås ut att schizofrena, schizoaffektiva inte är galna, man kan lite enkelt säga att i en psykos förändras vi och det är förklarligt om du förstår vilket helvete vi utsetts för vi hör nedvärderande, kränkande, elaka, vi får de liksom spottande till oss, och tänk 24 timmar varje vaket ögonblick spottar dessa jävla illasinnade röster ut sitt skit, möblerar om hela ditt sinne, de talar om genom att upprepa med grannens röst exakt det du nyss sa, det är nåt så djävulskt nedbrytande och ångestfyllt att jag aldrig någonsin i tanken skulle önska någon annan en upplevelse av denna kaliber för den är grym och folk kallar dig galen och jag blir galen när sjukdomen slår till för det är en sjukdom och det är någonting allmänheten måste inse annars ur psykos är jag rätt normal, sunt sinne, och med ett hjärta för alla som delar denna sjukdom med, vi är i helvetet mellan varven, tar oss förhoppningsvis ur och mår på medicinen och jag tycker att det är på tiden att vi får respekt och förståelse för det vi genonlever istället för att ses som och media de kan åt helvete skaffa er kunskap och informera rätt innan ni kastar ut er skit, vi skaffar oss kunskap det är vi tvingade till, vi lär hantera sjukdomen. Ge oss respekt för det är vad vi ger varandra, för vi överlevde, satan fick oss inte denna gången heller och medicinen har verkat, jag känner det jag är sensitiv ändä ut i fingerspetsarna. Det blir 6mg ett tag framför ska gå och fylla det i dosetten. Från en som lärt sig leva med paranoid schizofreni och jag älskar känslar när det börjar rätta till sig i hjärnan och harmonin är återställd, tack till mig själv för god kunskap och insikt.
-
Har inte legat på psyk, sedan 1986-1987 tror jag det var och sade då till mig själv, lägg aldrig in dig igen. Jag har lärt mig en strategi och det börjar alltid en psykos för mig med. Det börjar med att jag blir uppe i varv uppfinner saker och blir väldigt kreativ. Sover inte till natten som kommer är vaken och uppe i varv den dagen, då kommer psykosvarning, jag vet att jag måste sova till natten och tar en extra dagsdos av mitt antipsykotika i pillerform och drogar ned mig med så mycket sömnmedel jag vågar för att sova.
Sover jag inte den natten, vet jag med mig, då är det psykakuten på morgonen. Det kan dröja länge den natten innan jag somnar men senast 0500 har jag hittills somnat, efter det vaknar jag och psykosungen är borta, vaknar helt normalt med normalt tankemönster.
Sover jag inte den natten, vet jag med mig, då är det psykakuten på morgonen. Det kan dröja länge den natten innan jag somnar men senast 0500 har jag hittills somnat, efter det vaknar jag och psykosungen är borta, vaknar helt normalt med normalt tankemönster.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Yrväder,
Kan du dela in din text i stycken nästa gång? Det är svårt att läsa när det aldrig blir en paus.
Kan du dela in din text i stycken nästa gång? Det är svårt att läsa när det aldrig blir en paus.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Körde texten i ett program som beräknar läsbarhetsindex. Texten fick 121, >60 klassas som mycket svårläst.
"Tolkning
< 30 Mycket lättläst, barnböcker
30 - 40 Lättläst, skönlitteratur, populärtidningar
40 - 50 Medelsvår, normal tidningstext
50 - 60 Svår, normalt värde för officiella texter
> 60 Mycket svår, byråkratsvenska"
Tror det har främst att göra med att hela stycket bestod av fem meningar, alltså mycket text per mening. Tror texten skulle bli mer läsbar med fler punkter och styckeindelning som Krokus föreslog.
"istället börjar det ske i hjärnan saker du brinner för och betyder något för dig där går de in och börja trycka på, det är när jag börjar agitera för en psykos och mina i alla är affektiv sort den påverkar känsloläget allt blir mycket starkare, som nu jag vet det för det jag skrivercvill jag att det ska läsas för att det är viktigt för mig att kunskap nås ut att schizofrena, schizoaffektiva inte är galna, man kan lite enkelt säga att i en psykos förändras vi och det är förklarligt om du förstår vilket helvete vi utsetts för vi hör nedvärderande, kränkande, elaka, vi får de liksom spottande till oss, och tänk 24 timmar varje vaket ögonblick spottar dessa jävla illasinnade röster ut sitt skit, möblerar om hela ditt sinne, de talar om genom att upprepa med grannens röst exakt det du nyss sa, det är nåt så djävulskt nedbrytande och ångestfyllt att jag aldrig någonsin i tanken skulle önska någon annan en upplevelse av denna kaliber för den är grym och folk kallar dig galen och jag blir galen när sjukdomen slår till för det är en sjukdom och det är någonting allmänheten måste inse annars ur psykos är jag rätt normal, sunt sinne, och med ett hjärta för alla som delar denna sjukdom med, vi är i helvetet mellan varven, tar oss förhoppningsvis ur och mår på medicinen och jag tycker att det är på tiden att vi får respekt och förståelse för det vi genonlever istället för att ses som och media de kan åt helvete skaffa er kunskap och informera rätt innan ni kastar ut er skit, vi skaffar oss kunskap det är vi tvingade till, vi lär hantera sjukdomen" = en mening.
"Tolkning
< 30 Mycket lättläst, barnböcker
30 - 40 Lättläst, skönlitteratur, populärtidningar
40 - 50 Medelsvår, normal tidningstext
50 - 60 Svår, normalt värde för officiella texter
> 60 Mycket svår, byråkratsvenska"
Tror det har främst att göra med att hela stycket bestod av fem meningar, alltså mycket text per mening. Tror texten skulle bli mer läsbar med fler punkter och styckeindelning som Krokus föreslog.
"istället börjar det ske i hjärnan saker du brinner för och betyder något för dig där går de in och börja trycka på, det är när jag börjar agitera för en psykos och mina i alla är affektiv sort den påverkar känsloläget allt blir mycket starkare, som nu jag vet det för det jag skrivercvill jag att det ska läsas för att det är viktigt för mig att kunskap nås ut att schizofrena, schizoaffektiva inte är galna, man kan lite enkelt säga att i en psykos förändras vi och det är förklarligt om du förstår vilket helvete vi utsetts för vi hör nedvärderande, kränkande, elaka, vi får de liksom spottande till oss, och tänk 24 timmar varje vaket ögonblick spottar dessa jävla illasinnade röster ut sitt skit, möblerar om hela ditt sinne, de talar om genom att upprepa med grannens röst exakt det du nyss sa, det är nåt så djävulskt nedbrytande och ångestfyllt att jag aldrig någonsin i tanken skulle önska någon annan en upplevelse av denna kaliber för den är grym och folk kallar dig galen och jag blir galen när sjukdomen slår till för det är en sjukdom och det är någonting allmänheten måste inse annars ur psykos är jag rätt normal, sunt sinne, och med ett hjärta för alla som delar denna sjukdom med, vi är i helvetet mellan varven, tar oss förhoppningsvis ur och mår på medicinen och jag tycker att det är på tiden att vi får respekt och förståelse för det vi genonlever istället för att ses som och media de kan åt helvete skaffa er kunskap och informera rätt innan ni kastar ut er skit, vi skaffar oss kunskap det är vi tvingade till, vi lär hantera sjukdomen" = en mening.
'cause the freak inside controls my mind
Nej men det var en bra idé.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
-
Kallas Lixtal, en Svensk kom på det används numera över hela världen vad jag tror https://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4sbarhetsindex
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Tack för påminnelsen! Ja
Admin1 på gamla Viska hade kommit på att medlemmar med Aspergers och
autism skrev långa inlägg. Medlemmar med schizofreni var mer kortfattade.
autism skrev långa inlägg. Medlemmar med schizofreni var mer kortfattade.
-
Jag är långrandig men har Schizofreni och nu är jag sen, skall strax ta min medicin
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com