Vad har ni gjort idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

wasp
Cesiummedlem

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by wasp »

Gått och åter gått i regnet med paraply och vinterjacka. Ca 9000 steg, inte illa av en senior.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

wasp wrote: 22 May 2025, 14:06 Gått och åter gått i regnet med paraply och vinterjacka. Ca 9000 steg, inte illa av en senior.
Nice!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Geta
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Geta »

Zoidar wrote: 22 May 2025, 14:04
Geta wrote: 22 May 2025, 14:01 Det är en lättnad att ha röjt. Hade inte en aning om att jag hade så mycket som jag inte behöver.
När jag flyttade skänkte jag saker jag sen behövde. :shock:
Det tvivlar jag på att jag kommer att råka ut för. Glömmer direkt vad jag haft.
amandara
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by amandara »

Samma här! Jag har mest röjt kläder. Heeelt otroligt hur jag hade knölat i kläder i varje tänkbar vrå av lådor och garderober. Jag hade kläder från storlek 40 till 52, från vikt 70 kg till 112 kg. Jag hade flera hundra par strumpor. Trosor som jag uppenbarligen tyckt varit fina, sen 23 år tillbaka. Hu! Jag behövde verkligen rensa. Alla garderober jag har är fortfarande fyllda, men inte överfyllda - nu ser jag vad jag har. Such a relief. Oavsett om jag går ner i vikt eller inte - så tror jag ändå inte att jag kommer att vilja ha 15 år gamla kläder. Förr köpte jag billiga sladdriga t shirts och byxor och annat. Billiga kläder utan styrsel. Som jag då knölat in överallt, för om ifall att - jag skulle använda dem igen. Nu har jag mest Gudrun Sjödén kläder som jag köpt på mig sen många år - nu ser jag vad jag har. Så mycket lättare att använda de kläder man har när man har överblick, kläderna hänger på galgar och luftigt.

Jag har nog 6 flyttkartonger i källaren oxå med gamla sparade kläder. Det är nog de minsta kläderna, som varit minst aktuella att kunna använda. Men jag orkar nog inte ta tag i det kapitlet än. Har jobbat ganska hårt med röjer i ganska många veckor.

Samtidigt som jag har satt ut 3 mediciner med de utsättningssymtom som kommer med det. Mått stundtals ganska dåligt. Men vissa dagar, mittemellan en tidigare utsättning och ytterligare en dossänkning - har jag mått riktigt bra. Jag har fått vittring på hur det kan vara hur jag kan få må - när dessa mediciner är helt utsatta. Det ger mig driv, ork och energi att slutföra utsättningarna. Men jag måste säga att jag är rätt sliten nu. Men det kommer bli bättre det vet jag.

Jag mådde innan medicinutsättningarna bra länge. Det var därför jag överhuvudtaget vågade ge mig på att sänka/sätta ut dessa mediciner.

Det har varit min vilja att sänka. Det började med att grannen klagade på att jag snarkar, och att psykiatrin skickade remiss för sömnapné utredning. Då kände jag att jag måste göra något med medicinerna, hade ju många mediciner som var avslappnande och som oxå kunde gå på andningsmusklerna. Vilket de oxå gjorde. Min läkare bad min kp förmedla till mig frågan: om jag kunde tänka mig att minska medicinerna lite. Det passade helt med min egen vilja. Så ja jag har stöd av min läkare. Sen är det nog så att psykiatrin vet att dessa mediciner är tuffa att sätta ut - så min läkare har verkligen inte tvingat mig.

Dessa mediciner ska man ha korta perioder. Och ska man ha dem längre tid ska man göra uppehåll efter några veckor. Jag har haft dessa mediciner, imovane på hyfsat hög - i många år och konstant. Ja. Tufft att sätta ut. Men jag ser det som en investering för framtiden. Att jag kan få må bättre utan dessa mediciner.

Men hursomhelst - rensa och röja var det. Ja det är så himla skönt att ha ett organiserat hem!
memphis
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by memphis »

Hämtade två paket efter injektionen i morse. Ett stort platt paket med konstnärsmaterial (kritor, dukar, lim) och ett litet paket innehållande en liten tandpetarburk av vitt och blått porslin. Ska ge den till mamma på Mors dag.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Mor ska få blomma. Hon vill ha en pelargon sa hon?
In a world where you can be anything, be kind.
Geta
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Geta »

MsTibbs wrote: 22 May 2025, 17:40 Mor ska få blomma. Hon vill ha en pelargon sa hon?
En Mårbackapelargon passar väl?
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Geta wrote: 22 May 2025, 17:43
MsTibbs wrote: 22 May 2025, 17:40 Mor ska få blomma. Hon vill ha en pelargon sa hon?
En Mårbackapelargon passar väl?
Ja kanske det! Får se vad de har! :)
amandara
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by amandara »

Mårbacka pelargoner är så fina! Hade en för några år sen som jag köpte på torget. Mamma fick den till sin koloni och där blev den så himla stor och fin.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Min Aloe Vera kom inte med i flytten har inga blommor här
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Mårbackapelargon
IMG_5183.jpeg
IMG_5183.jpeg (149.32 KiB) Viewed 66 times
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Skall efter kvällsmateen kolla omm jag fått någon post
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply