Vad har ni gjort idag?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad har ni gjort idag?
Varje helg är väl lite överdrivet. En fest är en fest eller två. Lite får man acceptera. Men jag skulle ringa störningsjouren. Vi har ingen störningsjour i det här huset, här bor mest lugna skötsamma pensionärer av olika slag. Och en och annan ungtupp. Jag kan köpa en fest eller två. Men Loppan skäller så infernaliskt och då får jag grannen under på mig. Hon har ingen aning om att det är fest på våningen ovanför mig - utan går på mig och Loppan.
Var på apoteket, tryckte ut nummer 29. Just då betjänades nummer 19.
Tänkte att jag struntar i det, la lappen med nummer 29 på, på automaten där man trycker ut nummer o körde upp till sjukhusapoteket istället. Där var ingen kö alls, o jag hämtade ut mitt Alimemazin. När jag körde hem så körde jag sakta förbi det första apoteket o tittade in, nummer 26 betjänades då. Jag sparade lite tid där!
Tänkte att jag struntar i det, la lappen med nummer 29 på, på automaten där man trycker ut nummer o körde upp till sjukhusapoteket istället. Där var ingen kö alls, o jag hämtade ut mitt Alimemazin. När jag körde hem så körde jag sakta förbi det första apoteket o tittade in, nummer 26 betjänades då. Jag sparade lite tid där!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Vad ska du ha tiden till?
Vet inte, men roligare än att sitta på apoteket o vänta...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
En kp jag hade tyckte att jag hade väl tid att sitta på apoteket och vänta. Men så kul var det inte + 30 min varje gång.
När jag väntar, mediterar jag.
Ja det är ju ett bra tillfälle. Oftast har jag Loppan med mig. Hundar får vara på apoteket, om de är lugna.
Pilgrimsresa vadstena sova över en natt med kyrkan
In a world where you can be anything, be kind.
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
Sovit lite på dagen, sen kom min syster och hjälpte mig hämta ett skrivbord som hon hittade på marketplace, sen åt vi sushi, handlade godis och sen hjälpe jag henne att hämta en köksö som hon också hittat på marketplace. Sen fick hon två stolar av mig också som låg i förrådet och skräpade.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Varit på Fontänhuset och ätit lunch. Ingen Omad idag alltså. Siktar på 2mad istället. Jobbat och sovit middag.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Har klippt naglarna på både mig själv och hunden.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen