Slasktråden

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Slasktråden

Post by memphis »

Jag är trött men det känns för ödesdigert att släcka lampan :?
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har fått inkassokrav på två artiklar jag beställde från ett välkänt företag. Först missade jag att jag fick räkningarna, alternativet är att jag missade att klicka i pappersfaktura. Fick påminnelse och min syster som sköter min ekonomi betalade dem men en eller två dagar för sent. Vad göra? Jag fick två telefonnummer att ringa, så imorgon måste jag upp skapligt och greppa luren. Jag som aldrig missat en räkning förut har satt mig i sk*ten ordentligt. Hoppas att Qliro ser att jag redan betalat räkningarna på sin datorskärm. Det är bara att plocka fram skämskudden och invänta morgondagen, så kanske det hela reder ut sig.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Fantasio wrote: 13 Oct 2022, 20:23 Jag har fått inkassokrav på två artiklar jag beställde från ett välkänt företag. Först missade jag att jag fick räkningarna, alternativet är att jag missade att klicka i pappersfaktura. Fick påminnelse och min syster som sköter min ekonomi betalade dem men en eller två dagar för sent. Vad göra? Jag fick två telefonnummer att ringa, så imorgon måste jag upp skapligt och greppa luren. Jag som aldrig missat en räkning förut har satt mig i sk*ten ordentligt. Hoppas att Qliro ser att jag redan betalat räkningarna på sin datorskärm. Det är bara att plocka fram skämskudden och invänta morgondagen, så kanske det hela reder ut sig.
Det kan bli dryga böter och fängelse Fantasio.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Åh, Ni behagar skämta!?! Om man hamnar hos Kronofogden, hur många år ligger man kvar i deras system? Fem? Antar att jag inte kommer att kuanna handla mer online. Äh, lika bra det.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Motgångarna kommer slag i slag. Nu har mina glasögon jag använder när jag ser på TV gått sönder. La ut dem i hallen på en strategiskt vald plats så jag ska komma ihåg att köpa nyas imorgon. Där rök en hundring.
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

zoegas wrote: 07 Oct 2022, 21:33 Beror lite på vad man har för händer. Det är viktigt att greppet runt halsen känns bra. De som jobbar i musikaffärer är experter och hamnar du rätt så, är de ärliga. Min gitarr kosta 5 papp. En Ibanez. Det är nått sånt du kan tänka på.

Youtube har maaasor med videos att lära sig med. Gratiskurser. Jag vet inte vem eller vilken som är bäst för nybörjare. Men det kan du säkert hitta.
Då har vi nog ungefär likadana gitarrer. Min är också en Ibanez som jag köpte för ganska längesedan och den kostade runt 5 lakan. Sedan har jag en elgitarr också (Ibanezen är en stålsträngad countrygitarr). Jag blev ju tyvärr av mig min älskade Hagströmmare genom att jag inte kunde lösa in denna hos Pantbanken. Det är en sorg. Istället har jag nu en riktig rårockare, Dean i tuff design. Mkt lättspelad vilket jag behöver pga av en gammal skada på ulnarisnerven. Men jag har ingen förstärkare men tror knappast att jag behöver en sådan i mitt hyreshus. Om jag spelar ute finns PA-system som man kopplar upp sig till. Min Ibanez är halvakustisk och har en bra mikrofon.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Min kompis har så dålig hörsel. Men lustigt nog brukar han ringa upp mig efter att jag via telefonen utan framgång sökt honom. Bad hans god man att kompisen skulle ringa mig. Mitt mobnr har gått ut idag, jag har bytt till Tele2. Lyft på luren, din tok! Han breukar ringa upp mig på mobilen även fast jag ringt från min hemtelefon. Men inte kan han mitt nummer, jag har ju bara haft det i snart 20 år. Jag är jäkligt förbaskad på honom.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag letar efter en tråd jag nämndes i. Minns inte vad den heter eller vad den handlar om. Kan någon vänlig själ hjälpa mig? tråden handlar om mina skriverier.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

viewtopic.php?t=417

Denna?
Att skriva är en lisa för själen
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Tack, Krokus. Nu undar jag var min tråd "Vad kan polisen om psykisk sjukdom", eller något sådant. Alltid smidigast att fråga här.

Edit: Jag hittade den.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har fåtten pappersfaktura från Walley i Göteborg. Tror aldrig jag betalat till dem före. Det gäller en räkning från Apoteket som ligger på 299 spänn. Är det en bluff, eller känner någon annan igen företaget?
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Du betalar kanske en summa varje månad till apoteket. Då behöver
du inte betala en stor summa, när högkostnadsskyddet gått ut. Fråga
din syster om hon har ordnat med det.

https://www.apoteket.se/vard-foretag/ap ... odos-kund/
Post Reply