Fylletråd!
Moderator: Moderator 1
Re: Fylletråd!
Fick erbjudande som jag har nappat på - hur billigt som helst - men sen kostar det 149 kronor/månaden, billigt ändå:

Hade ingen aning om detta med Readly men detta var nog bland det bästa köp/upptäckt jag har gjort på länge!
149 kronor/månaden för så många tidningar - kan bara rekommendera andra som gillar att läsa tidningar! Hur kunde jag ha missat detta tidigare? Varför har ingen sagt det till mig?
Jag ska nu gå igenom vilka abonnemang/prenumeration jag har och se vad det kostar årligen:/månaden i snitt:
1. Office 365 - 1999 kronor/år.
2. Adobe Creative Cloud - 737 kronor/månaden = 8844 kronor/år.
3. DesignSpark - 244 kronor/månaden = 2928 kronor/år.
4. Antivirusprogram Norton med flera tilläggsprogram till dator och mobil - 4016 kronor/år.
5. Reason Musikprogram - 232 kronor/månaden - 2784 kronor/år.
6. Readly - tidningar - 149 kronor/månaden - 1788 kronor/år.
8. PC-tidning med program - 22 nr för cirka 2500 kronor/år.
9. PC För Alla tidningen - 22 nr för cirka 2500 kronor/år.
10. Telia abonnemang för Smart Watch och Mobil - 677 kronor/månaden - 8124 kronor/år.
11. Telia abonnemang för Wi-Fi Mobil - 299 kronor/månaden+ extra surf - cirka 6000 kronor/år.
Summa cirka: 41 483 kronor/år eller 3457 kronor/månaden i snitt.
Och då har jag inte extra tv kanaler eller hemsida med domännamn. Extra tv kanaler vill jag väl inte ha med kanske domännamn med hemsida sen i framtiden.
1. Office 365 - 1999 kronor/år.
2. Adobe Creative Cloud - 737 kronor/månaden = 8844 kronor/år.
3. DesignSpark - 244 kronor/månaden = 2928 kronor/år.
4. Antivirusprogram Norton med flera tilläggsprogram till dator och mobil - 4016 kronor/år.
5. Reason Musikprogram - 232 kronor/månaden - 2784 kronor/år.
6. Readly - tidningar - 149 kronor/månaden - 1788 kronor/år.
8. PC-tidning med program - 22 nr för cirka 2500 kronor/år.
9. PC För Alla tidningen - 22 nr för cirka 2500 kronor/år.
10. Telia abonnemang för Smart Watch och Mobil - 677 kronor/månaden - 8124 kronor/år.
11. Telia abonnemang för Wi-Fi Mobil - 299 kronor/månaden+ extra surf - cirka 6000 kronor/år.
Summa cirka: 41 483 kronor/år eller 3457 kronor/månaden i snitt.
Och då har jag inte extra tv kanaler eller hemsida med domännamn. Extra tv kanaler vill jag väl inte ha med kanske domännamn med hemsida sen i framtiden.
Någon typ av musikkanalprenumeration vill jag heller inte ha utan jag köper CD skivor om jag vill lyssna på musik eller lyssnar på min Internetradio. Sen, samma sak om jag vill se på filmer så köper jag DVD filmer. Jag är inte den som köper Blue Ray filmer! Sen köper jag spel hos Team och laddar hem spel om jag vill ha spel.
Abbonemanget Readly är hur bra som helst - jag kan läsa allt från olika True Crimes till l Raspberry Pi eller konst/musik - ja, vad som helst stort sett! Ibland är det lättare/enklare och roligare att läsa tidningar än se på filmer!
Fick PC Tidningen idag och en sak jag fastnade i nyheterna var E-bokläsaren reMarkable Papper Pro för cirka 7300 kronor;
reMarkable Paper Pro — bigger, brighter, and in color:
https://www.youtube.com/watch?v=agsO2jezIOg
Påminner lite grand som papper!
reMarkable Paper Pro — bigger, brighter, and in color:
https://www.youtube.com/watch?v=agsO2jezIOg
Påminner lite grand som papper!
Det var dyra abonnemang på ditt internet. Har du inget öppet fiber/stadsnät?
Jaha jo, om du menar väggjack så - nej tack! Allt ska vara trådlöst så jag är nöjd med tre Telia abonnemang. Vad betalar du själv?
Annars, tips från mig (PC tidningen) till er:
Rasterbator programmet så kan ni göra stora affischer genom att välja hur många A4-ark bred affischen ska vara:
https://rasterbator.net/ 
Annars, tips från mig (PC tidningen) till er:
Rasterbator programmet så kan ni göra stora affischer genom att välja hur många A4-ark bred affischen ska vara: