Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Re: Hur mår du?

Post by zoegas »

Koi wrote: 13 Nov 2023, 20:28
zoegas wrote: 13 Nov 2023, 10:15
Koi wrote: 13 Nov 2023, 07:41 Ska till tandläkaren. Huuuu…. Får iaf lustgas. Orolig
Det går snabbt! Det är bara sprutan som är jävlig. Tar 5 sekunder. Är du fuckad på lustgas är det över innan du kommit dit. Annars får du byta tandläkare. Det gäller att man känner sig professionellt bemött.
Min tandläkare är bra. Lustgas är bättre än Stesolid. Stesolid går inte att justera. Käkade 15 mg Stesolid som mest för att ens sätta min fot hos tandläkaren.

En spruta. Allt klart på 30 minuter. Inte packad resten av dagen. Jag är livrädd för borren. Som värst har jag fått 7 bedövningar, hos en annan tandläkare för jag spände mig så mycket att de inte tog.

En annan tandläkare fick en rak höger när jag var 18. Hon slutade inte borra fast jag sa stopp. ”det går bra. Det går bra” sa hon bara. DET GÖR DET FAN INTE. *SMACK*
Ouf. När jag var typ 10 så skrek och grät jag.. Tandläkaren "Amen det ska inte göra ont nu .. " Och bara fortsatte. Där var inte snack om stesolid eller lustgas. Det gjorde inte ont, men jag var rädd. Jag har för mig de skulle dra ut en tand som växte fel. Min nya tandläkare vill jag ge medalj. Han operera hela käften på mig och jag märkte det knappt. Det gick super snabbt. Djupt stort hål, han körde med borren i 7-8 sekunder sen var det klart. Drar ut tänder, bara några sekunder. Folktandvården!
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Haft lustgas förut. Lagat 13 hål med lustgas då. Nu två hål och dragit ut en tand. Efter att jag gav tandläkaren en snyting var jag inte välkommen tillbaks dit. Fick hitta en ny. Hon drogade ner mig med Dormicum. ”Jag gav dig lite extra” sa hon. Jag var så rädd att jag tuppade av flera gånger. Men kroppen var för tung att röra på sig. Så hon tyckte det gick jättebra. Nä.

Sen skickade hon remiss till sjukhustandvården. Fick gå där och lags ett hål i månaden. Väntar ju in i det sista varje gång. Som mina två halva tänder jag hade nu. De GJORDE ont i början. Men inte sen. Men maten fastnade i hålen så det var opraktiskt. Hade infektion i den ena. Den de drog ut tillslut. Då var lustgasen på max. Var helt väck i skallen.
Målningen är själens spegel
Pysen_87
Tuliummedlem

Post by Pysen_87 »

Jag bet 4 olika tandläkare när jag var runt 12 år

Sen blev jag aldrig kallad igen
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Pysen_87 wrote: 13 Nov 2023, 20:55 Jag bet 4 olika tandläkare när jag var runt 12 år

Sen blev jag aldrig kallad igen
Jag bet sjukhustandläkaren i fingret. Haha. Jag sa håll reda på fingrarna och förvarna mig innan du tänker jobba. Hade mycket lustgas då. Trodde han var en alien som skulle operera mig.
Målningen är själens spegel
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag spottade på en tandläkares byxor, när jag var tre år.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Geta wrote: 13 Nov 2023, 21:13 Jag spottade på en tandläkares byxor, när jag var tre år.
På din tid var det inte roligt hos tandläkaren.. Linborrar? Du får berätta.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Om man har en död tand. Efter värken släppt. Det är ett öppet sår som inte läks. Så varar det under roten. Bakterierna kommer ut i blodet och sätter sig i små kärl. Det är en av anledningarna att vi inte blir så gamla. Nån skulle bankat i mig att sköta tänderna som liten.
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Mår bra, kort och gott.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Bra
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Huvudet upp fötterna ned
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Vill sova, somnade inte före typ två i natt
In a world where you can be anything, be kind.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det fanns inte tandhygienister förr som kunde lära ut hur man sköter tänderna. Först på gamla dar har jag fått lära mig det.
Post Reply