Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jo, jag vet. Gröt är nyttigt och billigt. Men jag får kväljningar av det. Så det går tyvärr bort.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Aha vad synd!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Så här står det om Soldatens ärtsoppa: Jfr-pris 41.9 kr/lit drickfärdig.

Ska det vara så jäkla svårt att helt sonika skriva ut priset på den? Likadant med andra konserver jag googlat på.

"Fransk Fisksoppa är smakrik och mustig soppa med fina bitar av lax och vit fisk, färsk grädde, en skvätt torrt vitt vin, palsternacka, morot, rotselleri och lite persilja. Värm och ät direkt ur förpackningen eller häll upp i en tallrik och njut. Passar bra som en lätt lunch på jobbet eller som snabb middag."

Verkar som den kostar 34,95 kronor. Inte så värst billigt då. Och det är rätt sällan jag ser den i mataffären. Jag vet, för jag köpte den till mina föräldrar. Jag vet var den brukar stå i affären och ska leta efter den imorgon.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Tyvärr tror jag att det främst är alkohol och nikotin som gör hål i din plånbok, Fantasio. Och kanske även CD-skivor.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

En plastkorv med ärtsoppa kostar ungefär 10 kr.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Krokus wrote: 18 Mar 2022, 10:16 Tyvärr tror jag att det främst är alkohol och nikotin som gör hål i din plånbok, Fantasio. Och kanske även CD-skivor.
Och Tintin-album och fotbollströjor och lyxklockor.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

He, he. :) Jag försov mig en timma idag och var i mataffären klockan tolv. Alla matlådor var slut. Snopet.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Imorgon har jag en kartongrätt i frysen. Men funderar på att smita in i en ICA-butik på vägen hem från en före detta arbetskamrat. De har en hel del rätter på kylning. Har ätit kyckling och nudlar därifrån och det var gott. Någon snabbmat blir det inte imorgon med andra ord.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 18 Mar 2022, 21:58 Imorgon har jag en kartongrätt i frysen. Men funderar på att smita in i en ICA-butik på vägen hem från en före detta arbetskamrat. De har en hel del rätter på kylning. Har ätit kyckling och nudlar därifrån och det var gott. Någon snabbmat blir det inte imorgon med andra ord.
Du kan äta pasta, det är billigt!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Javisst! Jag har en förpackning i köket. Men då vill jag ha chilisås till. Tycker om ketchup, men i små mängder.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Riskerar man bristsjukdomar om man mest äter kartongrätter? Jag har så svårt att komma upp i tid till affären för lunchlådorna.
Inwatto
Berylliummedlem

Post by Inwatto »

Fantasio wrote: 19 Mar 2022, 20:22 Riskerar man bristsjukdomar om man mest äter kartongrätter? Jag har så svårt att komma upp i tid till affären för lunchlådorna.
Jag har inte märkt bristsjukdom annat är B12-brist av att äta frysrätter. B12 finns i grönsaker och de är ju kokta/frysta/uppvärmda, så man kan förstå att de inte innehåller samma saker som färska grönsaker. I övrigt så är ju djupfrysningen av maten och den snabba uppvärmningen i mikrovågsugnen skonsam mot ämnena i maten. Synd bara att det i vissa rätter bara finns spår av kött/kyckling. Det ska ju vara billigt. Men, bristsjukdom kan jag inte märka att jag har.
Post Reply