Klocktråden
Moderator: Moderator 1
Re: Klocktråden
"When my ship comes in" ska jag köpa mig en Rolex. Jag blåser alla pängar på klockor och gör det med glädje.
Vad tokigt det låter Fantasio, kan det verkligen vara en bra idé då du sagt att du nallar sparkapitalet varje månad?
Nej, det är en dum idé. Det får räcka med klockor nu. Bar min första dyra idag, men har bytt till min nya.
Jag är svag för guldfärg eller ännu hellre äkta guld. Men en guldklocka kan lätt gå på över 100 000 kronor. Har sett en Rolex jag vill ha o den kostar 117 000 kronor. Min motorcykel kostade så mycket och den hade jag råd att köpa. Okej, jag hade ett jobb då. Men har man en hobby kostar den pengar. Men tror inte att jag säljer min gamla klocka och tror inte jag köper en tredje på flera år.

Den här är fet. Citizen Super Skyhawk.
Den såg tilltalande ut.
Jag är så glad över min snart tre veckor gamla klocka. Kommer på mig själv att titta på den då och då. Den är så snygg, så läcker. Jag är svag för bling-bling och uppskattar guldfärgen runt boetten och på armbandet. Den enda klocka som slår den jag har är en Rolex för 117 000 kronor, rock bottom price.
Jag skrev på ett klockforum och undrade vilket som är bäst, klockor med batteri eller en mekanisk som laddas när man rör på armen/handleden. Naturligtvis raderades tråden, andra gången på kort tid det inträffat. Nåja, klockfjantarna kan behålla forumet och samtidigt skrämma iväg användare.
Personligen gillar jag en mekanisk klocka
- Hercules723
- Hafniummedlem
Många är känsliga på forum. Ofta blir det även pajkastning, förutom på detta Viska. Här har det nog aldrig varit stort bråk. Bra stämning!