Matlagning
Moderator: Moderator 1
Re: Matlagning
Kommer jag igång med matlagningen igen börjar jag med att köpa ett litet paket steksmör. Måste även köpa nya pommes frites då de jag har hemma är för gamla. Jag antar att mataffären inte få in några köttleveranser om helgerna. Skiljer det sig med inställningen på ugnsvreden på tillagning av pommes frites och potatisgratäng? Jag kör med värme både där uppe och där nere.
Att lägga flera timmar per dag på TV-spelandet är lätt gjort. Om jag bara kunde halvera tiden och laga mat resten av den. Förutom att spara pengar är det ju en rolig, men rätt krävande, hobby. Jag hölls ju och stekte korv flera gånger tidigare i år. Enklast möjliga alltså. Men inte ens det har jag ork för.
Jag förstår inte varför du inte lagar mat med boendestödjaren.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Jocke lagar matlådor med boendestödjaren tror jag.
Jag har börjat titta på kanalen Godare. Rätt intressant om än krävande recept. Det kan ge inspiration i vardagen.
Att komma igång i köket igen står högt upp på min önskelista. Jag tycker det är roligt att laga mat även om det bara blir till mig själv. Hamburgare kan jag ju göra, får ut säkert kött till sju hamburgare på ett halvkilo nötfärs. Ens egna köttbullar blir så mycket godare än färdiga, lika goda kalla som varma. Potatisgratäng kan man ju göra och då blir tolv potatisar lagom för tre måltider. Tänk att surfa runt och leta recept. Lyckan när man provar något nytt är stor.
Mycket prat och lite verkstad! 

- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Jag älskar att laga mat, speciellt till andra. Tror det är därför min deal med exet fungerar, jag får laga massa rolig mat till honom och han slipper. 

Ja visst gör det ont när knoppar brister
Tycker också att det är roligt att laga mat.