Vad drömde du i natt?

Moderator: Moderator 1

mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Re: Vad drömde du i natt?

Post by mrsearlgray »

Drömde att katterna gick ut från balkongdörren och lekte med ett par hundar. Allt gick bra men det var lite läskigt.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Inwatto
Berylliummedlem

Post by Inwatto »

Drömde jag skulle raka mig. Greppade rakapparaten och tryckte på knappen. Inget hände. Tryckte igen. Död. Det blev inget rakat. Typisk mardröm.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Drömde att jag raggade på en kille som hette Robert. Det visade sig att han hade databaser med massvis med information om alla personer som han någonsin umgåtts med. Jag blev rädd för honom, men vågade inte försöka rymma eftersom jag trodde att han skulle mörda mig.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

Drömde att jag var tillbaka på psyket.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Inwatto
Berylliummedlem

Post by Inwatto »

Drömde jag skulle åka tåg, men hade ingen biljett. Och hade en nyöppnad öl i ena handen. Den riskerade att spilla när tåget rörde sig, så jag drack lite. Just då kom konduktören. Arg för att jag drack öl ombord. Det fick jag inte. Han köpte inte att jag bara drack ur lite, så det inte skulle spillas några dyra droppar.

Hur det sen gick med biljetten vet jag inte för drömmen tog slut efter att vi gått omkring på tåget en lång stund.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Drömde om lodjur. Fina kissekatter!
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Drömde en kille gick och släpade på en gryta med silver i, värd 50000kr. Sen när han gick trodde jag han glömt grytan. Så jag tog den och sen hällde jag av någon anledning ut innehållet som visade sig vara korvgryta tillhörande ett thaiställe. Så jag gick dit och sa att råkat ta deras thaigryta. Då ville de jag skulle ersätta dem med 5000kr. Jag sa 3000kr får räcka. Sen när vi betalt så undrade jag om de inte hade försäkring. Då skulle de ringa upp en chef och kolla och sen minns jag inte.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Drömde att jag hade fått i uppdrag att köpa en tårta till ett kalas, men datumet för kalaset flyttades och jag hann därför inte köpa någon tårta. Drömde ungefär samma dröm om och om igen. Kul. :roll:
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Två drömmar i natt. Först var jag ute i backwoods med två personer. Där var nån jätteorm. Den jaga oss. Så vi lura bakhåll på den i ett skjul. Helt plötsligt var ormen inne i skjulet och det var inte enligt plan. Höll mig blick stilla när den ringla förbi mitt ansikte. Det hela sluta med att vi dog. Vi orka inte längre och gav upp.

Sen var det nån fantasy dystopi. Heta tjejer och soldater. Det var som att se på en film. Fan vad häftig den var. Första gången jag drömt på ett halvår säkert. Jag trodde det var färdigdrömt, så jag är glad idag.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

De (tunga) drömmar jag har är alltid om att livet är så himla farligt. Inatt var det en stor svallvåg vatten i havet in mot bebyggelse. Jag var ombord på ett skepp mitt i svallvågen.
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Drömde jag satt i mina föräldrars lägenhet på söder här i stan och hörde en explosion, så slocknade lyset och det blev svart - då vaknade jag.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Drömde att jag blev jagad av en kille med motorsåg. Jag gömde mig i en mattaffär bland alla mattor som hängde på någon ställning.
Post Reply