Fylletråd!
Moderator: Moderator 1
Re: Fylletråd!
Då ska du prova film med VR-hjälm. Speciellt 3D filmerna kommer till sin rätt. Jag var som en fågelholk första gången jag såg.
Jag har köpt lite VR- o 3D-grejer på loppis. Jag har flera VR-glasögon där man monterar sin telefon o använder den som display, så är det linser o sånt som gör att det blir VR, samt är där gyroskop i telefonen som utnyttjas.
Sen köpte jag ett par glasögon med inbyggda skärmar i, jag har försökt titta på The Matrix (fick tag i den för 3D), men jag har inte lyckats få det att fungera korrekt.
Sen köpte jag ett par glasögon med inbyggda skärmar i, jag har försökt titta på The Matrix (fick tag i den för 3D), men jag har inte lyckats få det att fungera korrekt.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Ja, just det jag har en sådan här billig VR som jag köpte för ett antal år sedan från 24.se - har glömt bort den så jag har inte testat den ännu!
Ja, en sån har jag med, som man monterar telefonen i. Jag trodde inte mycket på den, men blev positivt överraskad av hur bra den ändå år.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Sen köpte jag en sådan här mobil projektor låda från 24. se för ett antal år sedan. Men var ingen vidare så man bör ha en riktigt projektor i stället. Men mobilprojektor låda var billig så man kan ha den med sig ut om man vill.

Kan säga att de hjälmarna är skit. Jag spelar Z.O.N.A nu och detta är så närma Star Treks Holodeck man kan kommit. Jag har röjt köket från grejer och spelar där. De kommer va, och då får man backa och lägga sig i skydd. De militära takterna kickar in och man kryper ihop till stridsställning. Du håller vapnet och hoppas när du trycker av. Inlevelse alltså. Det är helt sinnessjukt. Smyger upp och för ut pipan mellan gallret? Andas inte.. Jag är bra på att utrycka mig men detta måste testas. För jag kan inte beskriva det.
Ja, jag kan tänka mig att man får en stark inlevelse utav sådana saker som VR! Räcker jag ser 100 " med projektor Wi-Fi som jag har med bioljud så blir jag helt matt och slut efter bara en film.
Annars, försökte spela upp mig flera tusen kronor men lyckades bara beta av tre räkningar som var på cirka 1000 kronor. Ska försöka spela och vinna igen nästa vecka så jag kanske kan beta av några räkningar till.
I morgon ska jag dricka folköl och lyssna på musik!
I natt ska jag leka med min nya MIDI Controller - lära mig mer om den. Lite knepigt med vissa knappar och sådant som jag inte kan få till det ännu - fattar liksom inte så det är bara läsa manualen en gång till som är runt 50 sidor.
Annars, försökte spela upp mig flera tusen kronor men lyckades bara beta av tre räkningar som var på cirka 1000 kronor. Ska försöka spela och vinna igen nästa vecka så jag kanske kan beta av några räkningar till.
I morgon ska jag dricka folköl och lyssna på musik!
I natt ska jag leka med min nya MIDI Controller - lära mig mer om den. Lite knepigt med vissa knappar och sådant som jag inte kan få till det ännu - fattar liksom inte så det är bara läsa manualen en gång till som är runt 50 sidor.
Antivirusprogrammet Norton vill helst att jag ska av installera iTop Easy Desktop! Jag som tyckte om programmet. 

Anitvirusprogrammet Norton har stängt av och lagt programmet åt sidan tills jag väljer att av installera.
Annars, har nu lekt färdig för i natt med min MIDI Controller - har lärt mig nya saker idag! Tog fram även ljud bank från mitten av 2000-talet någon gång som jag hade i en väska - gått igenom en del olika ljud som jag inte har hört på cirka 20 år eller nåt. Känns konstigt att det är så länge sen. Sen när jag googlade på vad vissa ljud bank kostar så är prisnivåerna ungefär detsamma som för cirka 20 år sedan.
Tänk, jag hade Reason 1 då i början av år 2000-talet och idag är det Reason 13 som gäller! Fattar inte vart tiden tog vägen?