Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Ska ha 18 abonnemang - sen kan det bli 1–2 abonnemang till!

1. Office 365 - 1199 kronor/år.

2. Adobe Creative Cloud - 737 kronor/månaden = 8844 kronor/år.

3. DesignSpark - 244 kronor/månaden = 2928 kronor/år.

4. Antivirusprogram Norton med flera tilläggsprogram till dator och mobil - 4016 kronor/år.

5. Reason Musikprogram - 232 kronor/månaden - 2784 kronor/år.

6. Readly - tidningar - 149 kronor/månaden - 1788 kronor/år.

8. PC-tidning med program - 22 nr för cirka 2500 kronor/år.

9. PC För Alla tidningen - 22 nr för cirka 2500 kronor/år.

10. Telia abonnemang för Smart Watch - 229 kronor/månaden - 2748 kronor/år.

11. Telia Mobil abonnemang - 389 kronor/månaden - 4668 kronor/år.

12. Telia abonnemang för Wi-Fi Mobil - 199 kronor/månaden + extra surf - cirka 5000 kronor/år.

13. Securitas - 379 kronor/månaden - 4538 kronor/år.

14. Domännamn med hemsida -? - Vet inte vad det kan kosta ännu?

15. Spotify - 119 kronor/månad - 1428 kronor/år.

16. GPS tracker abonnemang - 89 kronor/månad - 1068 kronor/år.

17. Copilot Pro abonnemang – 255 kronor/månad – 3060 kronor/år.

18. Vitlökskapslar + Q 10 30 kapslar prenumeration – 240 kronor/månad – 2880 kronor/år.

Summa tillsammans: 48 250 kronor/år eller 4020 kronor/månad i snitt för 17 abonnemang. Det är domännamn med hemsida som jag ännu inte vet vilket abonnemang jag vill ha!?

Som sagt, det kan komma två abonnemang till i framtiden!
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Sen har jag räknat ut att jag kan ha denna Surface Lap Top Studio i 2 ½ år (så jag har haft halva tiden nu) till innan jag köper en ny dator och likaså en ny mobil! Den här datorn jag har nu har varit helt klart bra:

Image

Det som är bra att man kan ha digital penna och touchscreen! När man har det så vill man inte tillbaka till dom gamla skärmarna igen.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

"Windows 12 release

Windows 12 förväntas släppas i juli-oktober 2025"

Då kommer jag bara uppgradera från min Windows 11 till Windows 12 till sommar-höst om det går med den här datorn. Tror det ska gå!
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Lyssnar på Spotify! Kommer nog sitta uppe i natt för jag sov några timmar under dagen.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag har Google Cloud, eller Google Drive heter det kanske. 200 GB, men ska ev. gå ner till 100 GB. 200 GB behövde jag bara när jag la mitt "kriminal-arkiv", med alla domar o FUP:ar. Det har jag inte kvar.

Nu kollade jag, 200 GB är tydligen standard nu. Men det kostar bara 290 kr/år.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Ok, One Drive som jag har - har 1 TB molnlagring och jag har än så länge bara unite cirka 10 GB. Men egentligen hade jag behövt ta fram mina gamla CD-r skivor som jag hade gjort backup på sen runt 20 år tillbaka och ha som molnlagring också.

Hursomhelst, fick senaste nytt om Microsoft och det står så här nu:

"Microsoft avvaktar med Windows 12 ett tag till
Fokus ligger på Windows 11 och Copilot Plus-datorer.

Det har snart gått tre och ett halvt år sedan Windows 11 lanserades och på sistone har det börjat ryktas om att Microsoft filar på uppföljaren Windows 12.

Enligt Windows Latest lär emellertid lanseringen av Windows 12 dröja något eller några år till, detta då Microsofts prioritet är att förmå Windows 10-användare att uppgradera till Windows 11.

Supporten för Windows 10 upphör den 14 oktober och då är det helt enkelt inte läge att förvirra användarna med ytterligare ett uppgraderingsalternativ.

I övrigt lägger Microsoft krutet på Copilot Plus, det vill säga kraftfulla datorer som är specialanpassade för de nya AI-verktygen.".

"PC För Alla"
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Edit: bara unite. Menar: bara utnyttjat
Richard
Administratör

Post by Richard »

Kan det gå att använda de 750 GB som detta forum samt min hemsida ligger på som moln? Det är bara 100 GB använt, 100 GB extra vill jag ha kvar för för forumet o hemsidan, men de övriga 550 GB skulle man kanske kunna använda som moln? Hur man lägger upp filer o sånt vet jag hur man gör, men om det finns någon programvara, så att man kan synka med datorer o telefoner o gör det mycket smidigare med?
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Jag vet inte om det är enkelt sätt om jag förstår vad du nu försöker säga? Om du menar att driva tillexempel någonting via moln skulle jag nog inte göra om det är det du menar? Alltså, moln har man mer som arkiv. Men jag tror i alla fall att det går att ställa in om man har övervakningskamera så kan man kanske välja att filmerna direkt lagras i moln - i alla fall om man har privat moln med nas-enhet.

Jag är inte så haj på moln ännu men sen har jag tänkt i alla fall ha privat moln när jag har skaffat en nas-enhet och ändå samtidigt ha OneDrive (moln hos Microsoft). 3-2-1 regeln, innebär att man bör ha tre kopior. Med andra ord, två kopior hemma och en på en annan plats!

Admin1 kanske vet bättre?
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Det finns annars http://www.arqbackup.com och http://www.duplicati.com backupprogram på det man vill säkerhetskopiera om man inte vill ha OndeDrive.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Jag har snart inga cigaretter och vill ha folköl så jag ska snart i väg för att köpa det! Orkar inte vara nykter så länge - känns som om jag kommer mer och mer fel i huvudet för varje dag jag är nykter.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Ja, nu har jag kommit mer rätt i huvudet! Kvinnorna kallar mig för satan så jag måste har kommit rätt i huvudet - ha, ha, ha!
Post Reply