Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jo, men ska jag ha dessa prylar så kan det vara värt det:

1. Securitas - hemlarm för cirka 10 tusen kronor + månadsavgift 379 kronor/månad.

2. 3 D Printer och 3 D scanner med tillbehör för cirka 20 tusen kronor.

4. Elektroniksaker till mitt hobbyrum för cirka 20 tusen kronor.

5. Två robotkameror och styrenhet för cirka 25 tusen kronor.

6. Nas-enhet och UPS backup för cirka 15 tusen kronor.

7. Övrigt för cirka 30 tusen kronor.

År 2027:

1. Dator Windows 12 för cirka 35 tusen kronor.

2. Mobil för cirka 20 tusen kronor.

Sen måste jag vara skuldfri för att kunna ha råd med alla dessa abonnemang och prenumeration:

Ska ha 20 abonnemang!

1. Office 365 - 1559 kronor/år.

2. Adobe Creative Cloud - 737 kronor/månaden = 8844 kronor/år.

3. DesignSpark - 244 kronor/månaden = 2928 kronor/år.

4. Antivirusprogram Norton med flera tilläggsprogram till dator och mobil - 4016 kronor/år.

5. Reason Musikprogram - 232 kronor/månaden - 2784 kronor/år.

6. Readly - tidningar - 149 kronor/månaden - 1788 kronor/år.

8. PC-tidning med program - 22 nr för cirka 2500 kronor/år.

9. PC För Alla tidningen - 22 nr för cirka 2500 kronor/år.

10. Telia abonnemang för Smart Watch - 229 kronor/månaden - 2748 kronor/år.

11. Telia Mobil abonnemang - 389 kronor/månaden - 4668 kronor/år.

12. Telia abonnemang för Wi-Fi Mobil - 299 kronor/månaden - 3588 kronor/år. Ska sen ha 5G.

13. Securitas hemlarm - 379 kronor/månaden - 4538 kronor/år.

14. Domännamn med hemsida -? - Vet inte vad det kan kosta ännu?

15. Spotify - 119 kronor/månad - 1428 kronor/år.

16. GPS tracker abonnemang - 89 kronor/månad - 1068 kronor/år.

17. Copilot Pro abonnemang – 255 kronor/månad – 3060 kronor/år.

18. Vitlökskapslar + Q 10 30 kapslar prenumeration – 240 kronor/månad – 2880 kronor/år.

19. Sora abonnemang - 260 kronor/månaden - 3120 kronor. Men som ännu inte finns i Sverige.

20. AI Pin eller liknande sådan abonnemang - 350 kronor/månaden - 4000 kronor/år. Men som jag ännu inte ska ha utan sen när jag blir skuldfri.

Summa tillsammans: Cirka 50 tusen kronor/år eller cirka 4200 kronor/månad i snitt för 20 abonnemang. Det är domännamn med hemsida som jag ännu inte vet vilket abonnemang jag vill ha!? Sen kan PC spel och tv kanalabonnemang också tillkomma i framtiden men det är inte aktuellt just nu.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

En lustig sak som hände mig idag var att jag skulle få låna 500 kronor så hon swishade till mitt konto men så försvann pengarna in i ett svart hål för jag upptäckte efteråt att jag hade övertrasserat mitt konto med runt -2300 kronor - ha, ha, ha!
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Där är så man kan hyra en monsterdator i molntjänst om man vill spela "lite" och inte vill köpa dyr dator. Så strömmar man hem datorkraften.

(utsålt)

https://www.nvidia.com/en-us/geforce-now/
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Image

Jo, han David Lynch började röka cigaretter redan när han var barn - det var hans stil det här med cigaretter. Sen läste jag att han var demokrat men han tyckte inte om demokraterna när dom ville förbjuda cigaretter lite här och där.

Jag själv tog min första cigarett när jag var 17 år gammal och det kan också ha varit en faktor att jag blev psykisk sjuk sen ett år senare. Hade ingen aning om att det var så beroendeframkallande. Jag känner mig själv idag bättre och vet - om jag inte får röka cigaretter då blir den en sådan inre stress så jag kan bli riktigt psykotisk på allvar.

Min mamma har väl också rökt cigaretter sen hon var barn och hon är snart 80 år gammal. Tror vetenskapen har rätt i det om man röker cigaretter i minst 23 år konstant så blir man lite härdad. För andra som inte har rökt cigaretter kan drabbas av lungcancer.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Exit: cigaretter konstant
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Sen när det gäller David Lynch så läste jag en lite tidningsnotis på 1990-talet och där stod att han var schizofren!
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

David Lynch har inspirerat många med hans verk och även mig!
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Sen har jag en film om David Lynch:

Image

Där fick jag veta att det inte bara var cigaretter utan även - om jag minns rätt - han rökte även cannabis.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Apropå droger - så tror jag 90 % av alla mina CD skivor är drogrelaterade, har förstått att de flesta som är musiker har gått på illegala droger. Sen verkar det så - enligt mig - att de som går på illegala droger kan skapa bättre verk än dom där som inte går på någonting. Tänker mest på kristen musik som jag har svårt att gilla.

Jag har aldrig gått på illegala droger utan det är bara nikotin, alkohol och koffein! Sen har jag mina psykemediciner - vet inte riktigt hur dom verkar på mig? Känner mig väl lite lugn om jag tar lugnande tablett vid behov Tar jag sömntablett vid behov så kanske jag har lättare att somna? Psykemedicinen Risperdal vet jag inte vad den gör med mig? Men jag är i alla fall inte lika kronisk trött utav Risperdal som jag var när jag hade Trilafon under hela 1990-talet - kunde då sova 12–15 timmar/dygn runt tio år. Och blev väldigt irriterad om jag inte fick sova i fred. Antidepressiva - vet jag inte egentligen hur den verkar på mig? Antidepressiva kanske gör att man gråter mindre? Men å andra sidan så grät jag sällan även när jag inte hade antidepressiva medicin. Nej, men jag vet inte? Vet i alla fall, att det är inte jag har som har frivilligt velat ha psykemediciner från första början utan jag har alltid blivit tvingad. Det är det här genomonda systemet som påtvingat mig med psykemediciner!
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Det är som om genomonda systemet anser att det är kriminellt att ha psykiska symptom så systemet har rätt att kunna göra vad dom vill med en!
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Man är kronisk bränd i systemet om man har psykiska symptom som hallucinationer! Varför fick jag psykiska symptom för första gången våren 1990? Jo, jag vet - det var flera faktorer som spelade in år 1990. Jag har skrivit om vilka faktorer som spelade in det stora hela så jag skriver inte det igen. Men jag kan skriva nu i alla fall att största boven i dramat när jag fick psykiska symptom var när jag fick sådan hög tinnitus ljud så jag gick djupt in i mig själv och där inne i min hjärna/kropp hände någonting konstig rent ut sagt.
Post Reply