Valet 2022
Moderator: Moderator 1
Re: Valet 2022
Det är lite sent att prata med kriminella, när brotten redan begåtts.
I New York fick man ner brottsligheten rejält genom att bedriva Fixing Broken Windows. Massor av poliser som ryckte in vid minsta lilla förseelse. Nu har jag inga siffror men stan blev helt förändrad. Alltså många poliser och inte låta någon brottslighet komma undan. Många poliser skulle Sverige också satsa på. Att helt skita i mindre brott betyder också att grövre brott kommer undan.zoegas wrote: ↑13 Aug 2022, 14:27 Här är det Rikshem som regerar. Här är fönster i trappen som är anmält trasigt i flera månader. Inget renoveras. Så är det inte med Helsingborgshem som regerar norröver. Men jag vill inte klaga, jag trivs såhär. Här är slaget och pajat precis som jag. Och tjejerna här är så jävla söta!
Egentligen är allt bara på låtsas.
I USA fanns ställen som Cabrini-Green, de jämna det med marken. Det är vad SD vill göra med problemområden här. Det var sån no-go zone som det sägs vara här för polisen. https://en.wikipedia.org/wiki/Cabrini–Green_HomesCosmos wrote: ↑13 Aug 2022, 19:14I New York fick man ner brottsligheten rejält genom att bedriva Fixing Broken Windows. Massor av poliser som ryckte in vid minsta lilla förseelse. Nu har jag inga siffror men stan blev helt förändrad. Alltså många poliser och inte låta någon brottslighet komma undan. Många poliser skulle Sverige också satsa på. Att helt skita i mindre brott betyder också att grövre brott kommer undan.zoegas wrote: ↑13 Aug 2022, 14:27 Här är det Rikshem som regerar. Här är fönster i trappen som är anmält trasigt i flera månader. Inget renoveras. Så är det inte med Helsingborgshem som regerar norröver. Men jag vill inte klaga, jag trivs såhär. Här är slaget och pajat precis som jag. Och tjejerna här är så jävla söta!
Svenska polisens taktik är att trakassera brottslingar. De ska inte ha en lugn stund. Men vanlig svennebanan ska kunna ställa till det för sig lite utan att få böter alltså. Det tycker jag. Annars är det ju fängelse på utsidan? Bli muddrad på stan för att man ser misstänksam ut. Det ställer jag inte upp på.
Jag vill absolut inte ha någon polisstat. Även jag har sysslat med skumma saker och hatade poliser ett tag. Men lever man utan större åthävor så behöver man inte poliser som kommer och muddrar en. Men som det ser ut i Sverige av idag behöver vi poliser. Det är ju dagligen skjutningar och folk som sticker kniven i andra.
Och apropå invandrare så begår de i genomsnitt 2,5 ggr mer brott än svenskar. I vålds- och sexualbrott är det ännu mer. Dessutom är barn/ungdomar som växt upp i Sverige med utrikesfödda föräldrar ännu mer brottsbenägna. Så vad göra? Mer LVU och socialtanter än någon typ av straff? När man frågar många muslimer om hur brott ska bestraffas så är de för stränga straff för att de anser att det svenska straffen med korvgrillning och dialog är tecken på svaghet. Kulturer som krockar måste hitta gemensamma lösningar.
Och apropå invandrare så begår de i genomsnitt 2,5 ggr mer brott än svenskar. I vålds- och sexualbrott är det ännu mer. Dessutom är barn/ungdomar som växt upp i Sverige med utrikesfödda föräldrar ännu mer brottsbenägna. Så vad göra? Mer LVU och socialtanter än någon typ av straff? När man frågar många muslimer om hur brott ska bestraffas så är de för stränga straff för att de anser att det svenska straffen med korvgrillning och dialog är tecken på svaghet. Kulturer som krockar måste hitta gemensamma lösningar.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Det verkar inte som någon går igång på Koranbränningar längre.
Vore det inte bra att agera brottsförebyggande? M har ju ett förslag om ADHD-utredning på alla barn i utsatta områden. Tyvärr tror jag att det kommer leda till mer Concerta och Ritalin som barnen/ungdomarna kommer sälja. Ja, utöver att det är ett underligt förslag. Är det enbart i utsatta områden som barn har ADHD? Tvivlar på det.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
I mer välmående områden kommer nog barn fortare till ADHD-utredning.
Föräldrarna vill ha stöd i skolan, när det kärvar.
Föräldrarna vill ha stöd i skolan, när det kärvar.
Väldigt bra skrivet, Cosmos.Cosmos wrote: ↑13 Aug 2022, 20:36 Jag vill absolut inte ha någon polisstat. Även jag har sysslat med skumma saker och hatade poliser ett tag. Men lever man utan större åthävor så behöver man inte poliser som kommer och muddrar en. Men som det ser ut i Sverige av idag behöver vi poliser. Det är ju dagligen skjutningar och folk som sticker kniven i andra.
Såg då en reklamsnutt där förre målvakten Henrik Lundqvist? hade en kort strof på några sekunder innan SD.ledaren Åkesson stod och skroderade vid en bil. Kändes som sd hade köpt Henrik? Euskefeurat ett pite-band med Ronny Eriksson har förbjudit SD att använda deras låtar i reklamen. Här har dem tagit bort SD:s reklam från bussarna för att dem snackade om islamism, dem säger att det är skillnad på islam och islamism v.
Partiet försöker hitta lättvindliga och populära valpropaganda. Fy så hemskt vad dem står för, hoppas dem åker ut ur riksdagen så småningom, för det är ingen trovärdig parti.
Partiet försöker hitta lättvindliga och populära valpropaganda. Fy så hemskt vad dem står för, hoppas dem åker ut ur riksdagen så småningom, för det är ingen trovärdig parti.
Socialdemokraterna tar mer och mer över Sverigedemokraternas politik
men då är det plötsligt rumsrent.
men då är det plötsligt rumsrent.
Jo, men vad står SD.s ideologi för? SD skryter om att andra tar deras propositioner på allvar eller vad det kallas. Det är nog grundideologin du måste gå efter Geta?
Socialdemokraterna måste ta över Sverigedemokraternas politik för att
locka tillbaka väljarna som gått över till SD. S är inget arbetarparti för
vanligt folk längre. S är ett parti för bidragsbehövande.
locka tillbaka väljarna som gått över till SD. S är inget arbetarparti för
vanligt folk längre. S är ett parti för bidragsbehövande.
Last edited by Geta on 14 Aug 2022, 12:38, edited 1 time in total.