Mötesplats Sardin
Moderator: Moderator 1
Re: Mötesplats Sardin
Jag orkade inte ur sängen idag, det blev ingen mötesplats för mig. Lika bra det, för jag frestas att röka när jag är där. När man sover blir det inga cigg rökta. Räknar med ett återbesök på måndag i alla fall. Jag behöver komma till mötesplatsen för att liksom få en start på dagen. Känna att jag gjort något, nästan uträttat något.
Under tisdagen var jag på mötesplatsen. Jag drack sex koppar kaffe och samtalade med främst en i personalen. Det blir ett återbesök idag såklart. De serverade en macka för jag tror femton spänn, men det var bland annat ananas på den o jag tycker inte om frukt i mat eller på smörgås, så jag köpte ingen.
Smet lite tidigare från sprutgruppen. Var på mötesplatsen innan klockan ett. Fyra koppar kaffe blev det där. Imorgon är det korvgrillning utomhus.
Det blev mötesplatsen idag. Som vanligt undviker personalen mig, de vill att besökarna ska vara dem underlägsna, så det får prata med förståndshandikapp-röst och bildligt klappa en på huvudet. Det är bara en man som jobbat ett par år (eller är det ett?) som inte är tillgjord och som jag gärna slänger käft med.
Tyvärr hade mötesplatsens lokaler stängt idag på grund av möte. Men caféet hade öppet. Det var inte många besökare där. Tur det, för det finns bara elva sittplatser till gäster och en sittplats man kan få sitta vid på nåder, då den är reserverad för personal. Jag var väl där en dryg timma, sedan gick jag hem.
Jag orkade inte gå till mötesplatsen idag då jag inte kom i säng förrän på morgonkvisten. Synd, för jag vill gärna gå dit så man träffar lite folk. Jag får ta sikte på nästa vecka istället. Då blir det Tintin-utställning, då en i personalen är en riktig samlare på saker som har med den karaktären att göra. Hoppas de har några nya mackor att erbjuda. Sist var det köttbullemackor, men jag äter så mycket köttbullar om kvällarna, så jag är lite trött på det.
Personalen på min sysselsättning är väldigt bra tycker jag. Behandlar oss deltagare bra.Fantasio wrote: ↑02 May 2022, 19:59 Det blev mötesplatsen idag. Som vanligt undviker personalen mig, de vill att besökarna ska vara dem underlägsna, så det får prata med förståndshandikapp-röst och bildligt klappa en på huvudet. Det är bara en man som jobbat ett par år (eller är det ett?) som inte är tillgjord och som jag gärna slänger käft med.
Men en väninna till mig säger att dom behandlar henne överdrivet på hennes sysselsättning där hon är. Typ att dom säger att hon är jätteduktig när hon t.ex. sätter tillbaka stolen efter sig.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Idag var den i personalens Tintin-utställning. Små figurer, en miniräknare och den där man sätter i nyckelknippan. Har glömt vad det heter på svenska. Vissa album var framtagna och i caféet hängde en vävd Tinitin-matta. Imorgon ska merparten av Tintin-grejorna fram och det blir tipspromenad om ämnet.
I förmiddags berättade han i personalen anekdoter om Tintin, men jag var inte där så tidigt, så jag missade det. Däremot närvarade jag när samlingen förevisades. Ett helt rum fyllt med Tintin-grejer. Tröjor, spel och annat smått och gott. Han har samlat i över 30.
Det blev en sväng till mötesplatsen efter Zypahera-gruppen. Fyra koppar kaffe och en bit rulltårta. Pratade Tintin med en i personalen.
Igår var det tipspromenad, alla frågor handlade om Tintin. Jag vann, jag hade alla rätt förutom utslagsfrågan. Fick en kartong "belgiska våfflor", mjuka kex av något slag. Jättenfin kartong kom de i med Tintin och Milou avbildade på locket.
Vad skoj! Visste de andra något om TinTin?