Vad irriterar dig just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad irriterar dig just nu?
Jag ger upp med laxfilé. Hann äta två tuggor utan ben, men på tredje tuggan/laxbiten var där två ben. Vet inte vad jag ska äta istället på tisdagar? Får leta recept på länken som Hercules skickade.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
-
- Guldmedlem
Jag har jättesvårt att bibehålla en "göra det bättre" inställning så till slut så kör jag bara och skiter i vad som sker. Då kan det ofta bli fel, kan ha att göra med dålig uthållighet som är ett signum för min familj.
Vad är du en drake .. ?Klankedinken wrote: ↑01 Dec 2021, 14:49 Jag har jättesvårt att bibehålla en "göra det bättre" inställning så till slut så kör jag bara och skiter i vad som sker. Då kan det ofta bli fel, kan ha att göra med dålig uthållighet som är ett signum för min familj.
Man är ju som väldrillad i att inte snacka skit om någon. Socialtjänsthandläggaren ringde upp mig idag för att kolla vad som var orsaken till att jag sagt upp min plats. Jag var inte förberedd. Jag sa att det var mitt eget fel. Efteråt när jag fick tänka efter ångrar jag mig att jag inte sa som det var, att chefen vart på mig om hög frånvaro och om att andra stod på tur för att ta en plats. Men men. Jag kan börja igen om jag vill sa Socialtjänsthandläggaren. Jsg har en rättighet till DV. Just nu känner jag inte för att ta upp vapnet, men tids nog kommer jsg nog att göra det. Jag har som sagt goda vänner på DV. Det är aldrig kul att känns sig ovälkommen eller i vägen bara. Men jag ska vässa mina vapen. Och min tuffhet. Jag kommer tillbaka bara inte just nu.
-
- Guldmedlem
Jag hade klagomål på mitt boendestöd en period. Jag tog sen bort boendestödet. Det jag gjorde var att jag ringde till boendestödet och frågade vart jag skulle lämna klagomål. Då fick jag ett nummer. Det fick räcka så.
Idag tänker jag att mitt missnöje grundade sig i att jag inte fick något positivt av boendestödet, hade dom i flera månader och det sög. Vet inte varför jag hade boendestöd men det blev så, vill inte säga nödlösning men ack. Idag tänker jag att man får göra så gott man kan och inte klandra sig själv..
Men så gjorde jag för att klaga.
Det är svårt att stå upp för sig själv när man inte känner sig trygg!
Idag tänker jag att mitt missnöje grundade sig i att jag inte fick något positivt av boendestödet, hade dom i flera månader och det sög. Vet inte varför jag hade boendestöd men det blev så, vill inte säga nödlösning men ack. Idag tänker jag att man får göra så gott man kan och inte klandra sig själv..
Men så gjorde jag för att klaga.
Det är svårt att stå upp för sig själv när man inte känner sig trygg!
gillade du inte järn maffian
Aha ok. Nej jag låter saken ligga. Jag tänker att jag får min hämnd när jag kommer tillbaka en vacker dag. Chefen kan enligt lag inte köra över mig. Men det är alltid obehagligt att vara någonstans där man har motstånd mot sig och blir ifrågasatt. Trots att corona varit liksom och att de flesta ja alla utom en varit borta från DV. Typ ett år. Det har inte jag varit borta den tiden. Men min chef fattar inte att det har varit corona. Hon verkar inte bry sig.
-
- Guldmedlem
Undrar hur sammanhanget ser ut Amandara. Det är lätt att man får en negativ uppfattning av situationen fastän den är lugn och trygg om man är utsatt.
Vet själv att när jag vågar så brukar jag bara prova utifrån vad jag vet men ibland är det för skrämmande. Man måste känna sig trygg för att kunna göra grunden.
Skulle jag tolka det du berättat ur egen erfarenhet så känner du dig så otrygg att din chef verkar ifrågasättande. I själva verket är det du som i ena vill vara där men i det andra inte får det stöd du behöver för att kunna vara det..
Det är inte lätt, speciellt i corona tider då vi isoleras extra mycket.
Jag gjorde såhär en gång att jag skrev ett långt brev till psykiatrin. Brukar göra det för då kan jag hemma i lugn och ro sätta ord på saker och ting på ett annat sätt. Det ger ett annat sken än det man ger när man träffar läkaren. Trygghet är a och o för att våga förespråka sig själv även om man vet om att en intelligenskvot är väldigt hög. Det är lätt att klandra sig själv "jag som är så smart borde fixa det här" men i själva verket är det otroligt jobbigt att leva och extra så med sjukdom!
Vet själv att när jag vågar så brukar jag bara prova utifrån vad jag vet men ibland är det för skrämmande. Man måste känna sig trygg för att kunna göra grunden.
Skulle jag tolka det du berättat ur egen erfarenhet så känner du dig så otrygg att din chef verkar ifrågasättande. I själva verket är det du som i ena vill vara där men i det andra inte får det stöd du behöver för att kunna vara det..
Det är inte lätt, speciellt i corona tider då vi isoleras extra mycket.
Jag gjorde såhär en gång att jag skrev ett långt brev till psykiatrin. Brukar göra det för då kan jag hemma i lugn och ro sätta ord på saker och ting på ett annat sätt. Det ger ett annat sken än det man ger när man träffar läkaren. Trygghet är a och o för att våga förespråka sig själv även om man vet om att en intelligenskvot är väldigt hög. Det är lätt att klandra sig själv "jag som är så smart borde fixa det här" men i själva verket är det otroligt jobbigt att leva och extra så med sjukdom!
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Att en bergborrmaskin inte långt härifrån står på och borrar. De har röjt skog och det är kraftigt släntberg där de borrar. Sämsta tomten de nu bygger på i närområdet nu efter detta är allt bebyggt i mitt omedelbara närområde- I andra änden av huset har de satt upp bygg byschor då där finns en tomt menat till ett äldreboende jag fattat det som. Vet inte hur det är där nu, då jag måste gå dit för att se det. Har ingen anledning att gå dit
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Jag känner att hon som en gång var en väldigt bra chef och som jag kännt förtroende för har slackat i sina krav på sig själv och i sin roll. Hon tar sig själv för given. Och det går att förstå det mot bakgrund av att hon byggt upp, drivit och utvecklat verksamheten över ca 25 år. Det är lätt att bli för stor i sitt eget bo.
-
- Guldmedlem
låter som hon fått en törn av corona själv? Jag har ingen riktig feedback för jag har inte varit i samma sits..
Däremot hade jag en DV chef som jag utmanade, han trodde inte jag tordes men då kontaktade jag den mest framfångsrika skribenten på Quora sverige och presenterade mina kunskaper om psykometri. Jag fick ett väldigt schvung av det även om jag själv var extremt stressad av det. Efter det tappade chefen greppet och jag kunde läsa han som en öppen bok. Jag visste till och med vad han gjorde för att sätta mig ur spel.
Jag har märkt att jag inte är så lätt att ha att göra med för jag utmanar. Jag tänker själv och jag vill att det ska va så bra som möjligt. Att chefen måste lyssna på mig i hans sammanhang var inget han ville. Jag slutade där kort därefter men det var främst för att jag lessnade och jag var redan illa tilltufsad av livet i stort.
Ibland är det lättare att ta små kliv än att gå på största bossen först.
Däremot hade jag en DV chef som jag utmanade, han trodde inte jag tordes men då kontaktade jag den mest framfångsrika skribenten på Quora sverige och presenterade mina kunskaper om psykometri. Jag fick ett väldigt schvung av det även om jag själv var extremt stressad av det. Efter det tappade chefen greppet och jag kunde läsa han som en öppen bok. Jag visste till och med vad han gjorde för att sätta mig ur spel.
Jag har märkt att jag inte är så lätt att ha att göra med för jag utmanar. Jag tänker själv och jag vill att det ska va så bra som möjligt. Att chefen måste lyssna på mig i hans sammanhang var inget han ville. Jag slutade där kort därefter men det var främst för att jag lessnade och jag var redan illa tilltufsad av livet i stort.
Ibland är det lättare att ta små kliv än att gå på största bossen först.
Min telefon vill inte ladda ner appar