Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Lolnob
Litiummedlem

Re: Fylletråd!

Post by Lolnob »

Äter du din medicin?
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Ja, jag har mediciner lugnande tabletter vid behov, sömntabletter vid behov, antidepressiva regelbundet och injektionen Risperdal varannan vecka. Utöver psykmedicinen så har jag hjärtmediciner.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Jag har diagnosen schizofren med psykos sen år 1990 då när jag var 18 år gammal! Sen när jag var runt 45 år gammal så fick jag hjärtproblem/hjärtflimmer. Men från första början är boven i dramat år 1976 när jag var 5 år gammal och var med om en trafikolycka när en lastbil körde på mig så dom fick operera bort mjälten som sen i sin tur gav mig sämre immunförsvar mot allt. Så man kan väl säga att det var på den vägen som jag sitter här idag där jag sitter. Enligt psykiatriker så har jag aldrig varit frisk så det stämmer bra det... .
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Gjorde en ungefärlig illustration på hur det gick till när jag skulle ut på motorvägen för att hämta bollen innan lastbilen körde på mig år 1976 då när jag var fem år ung:

Image
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Efter den trafikolyckan skulle jag bara leva som normala andra barn under hela min uppväxt! Min styvpappa tog förstås försäkringspengarna som var mina - vem annars?!
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Idag har dom staket vid motorvägen så inga barn ska kunna leka vid motorvägen men det hade dom inte då år 1976!
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Sen som sagt, vid 18-års åldern blev jag tvångsinlagd/tvångsmedicinerad på mentalsjukhuset våren 1990 - illustration:

Image
UTomjordingen

Post by UTomjordingen »

Först var det en fysisk trafikolycka sen var det som om jag var med om en psykisk trafikolycka under min uppväxt! Trauma på trauma, det går runt-runt - än idag!
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Sen vid 45–50 årsåldern fick jag hjärtflimmer - höll på att dö då:

Image
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Det var kort om min sjukhushistoria!
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Har räknat ut att i normala fall ska jag ha kommit ur Svarta Hålet nu till hösten:

Image

Jag hamnade i Svarta Hålet år 2022...!
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Fy fan - har varit i ett mörker i tre djävla år! Hur ska jag kunna bli helt återställt efter det? Jag vet inte om det går längre?
Post Reply