Sånt kan hända. Kanske var medfött hjärtfel?Utomjordingen wrote: ↑08 Apr 2025, 01:59 Läst fall att någon runt 40 årsåldern ska börja träna och denne fick hjärtinfarkt och dog!
Fylletråd!
Moderator: Moderator 1
Re: Fylletråd!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Nu ska Gud prata och det är: "Vi vill att du bara lever ditt liv utan att störa oss. Som du förstår så kan vi inget göra utan vi kan bara tipsa dig på telepatisk väg. Jag älskar dig Alender men låt mig vara. Så får du ditt liv en dag. Hoppas att allting är bra. Som sagt låt mig vara ifred.".
Det var en kärlekshälsning från en kvinna som jag inte vet vem?
Det var en kärlekshälsning från en kvinna som jag inte vet vem?
Utomjordingen,
Zoidar är vältränad sedan länge. Han började träna i tonåren. Jag tror att de flesta vet att det är dumt att gå ut för hårt i början när det gäller träning, med tanke på skaderisken.
Zoidar är vältränad sedan länge. Han började träna i tonåren. Jag tror att de flesta vet att det är dumt att gå ut för hårt i början när det gäller träning, med tanke på skaderisken.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Jo, men även elitidrottare kan få hjärtproblem som hjärtflimmer! Annars, finns det stroke/hjärnblödning och sådana saker också man kan drabbas av.
Jag själv har inte tränat sen 2000-talet, gjorde 800 sit ups det sista när det gäller träning - sen fick det räcka för mig. Jag har aldrig bantat och har aldrig haft fetma utan bara lätt övervikt men snart verkar det som jag har idealvikt om jag bara går ner några kilo till vilket betyder att jag då väger runt 80 kg.
Jag själv har inte tränat sen 2000-talet, gjorde 800 sit ups det sista när det gäller träning - sen fick det räcka för mig. Jag har aldrig bantat och har aldrig haft fetma utan bara lätt övervikt men snart verkar det som jag har idealvikt om jag bara går ner några kilo till vilket betyder att jag då väger runt 80 kg.
Jag har inte fungerat alls idag för jag fick huvudvärk/feber - ovanligt att jag får det annars. Så jag har varit sängliggande hela dagen och kvällen. Har lugnande tabletter som jag kunde ta och kunde då av den anledning sova. För lugnande tabletter gör ibland att jag har lättare för att kunna sova.
Vägde mig idag och väger cirka 84 kg vilket motsvarar cirka BMI 26!
Jag är glad för abonnemanget Readly (kostar bara 149 kronor/månad) för jag brukar alltid läsa för det finns allt nåt att läsa när man äter. Läser gärna tidningar under tiden jag äter.
Tänkt nu flytta min elektronikhylla till förrådet som ska bli mitt lilla hobbyrum! Då måste jag ta ut alla saker från förrådet och hitta andra platser för dom sakerna och sen måste jag tömma elektronikhylla och sedan när jag har flyttat hyllan sätta tillbaka elektroniksakerna på sina platser igen. Gissar att allt det här kommer ta hela dagen och kvällen.
Vårstädning, med andra ord!
Vårstädning, med andra ord!
Grovstädat i cirka sex timmar nu, sen behöver det finslipas minst lika länge men jag gör inte mer ikväll! Och alla papper måste sorteras som tar säkert en hel dag men det gör jag också en annan dag.
Nu har jag i alla fall fått ett litet arbetsrum/hobbyrum där jag kan hålla på med elektronik och sådant. Jag behöver bara köpa arbetsstol pall med fotstöd och lite fler elektroniksaker.
Nu har jag i alla fall fått ett litet arbetsrum/hobbyrum där jag kan hålla på med elektronik och sådant. Jag behöver bara köpa arbetsstol pall med fotstöd och lite fler elektroniksaker.
Idag har jag träningsvärk över hela kroppen på grund av vårstädning igår och idag! Vem behöver motionshall - inte jag i alla fall! Jag brukar inte städa så stort men ibland måste man.
Om jag ska vara ärlig så har jag inte mått bra på senare tid! Jag har haft huvudvärk av och till i över en vecka, sen fick jag gikt i högra foten som sedan försvann men nu verkar det ha kommit tillbaka, sen har jag haft träningsvärk i tre dagar på grund av vårstädning och flyttning av saker så jag ska få ett litet hobbyrum/arbetsrum. Sen inte nog med träningsvärk utan jag har även stukat lite handled och ena vänstra foten samt sådant för jag bar på tunga saker.
Det blir så här när man har åldern emot sig! Sen är jag inte alls van vid att röra min kropp så intensivt under en hel dag och kväll i flera dagar.
Det blir så här när man har åldern emot sig! Sen är jag inte alls van vid att röra min kropp så intensivt under en hel dag och kväll i flera dagar.