Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

För jag är en sådan gubbe som helst vill bara sitta och ligga!

Sen vill jag inte cykla om inte det är en el cykel. Jag är så van vid el cykel så jag vill inte tillbaka dit att inte kunna ha det. Apropå min el cykel så borde den lämnas på cykelservice för det är väl massa små fel efter 7–8 år cyklande. Lämnat i och för sig tidigare till cykelservice men så går det ett tag och då är det lite fel här och där igen.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

"Hur länge håller den genomsnittliga elcykeln?

Med väldigt lite underhåll kan en högkvalitativ elcykel lätt hålla 3-5 år utan incidenter. Men du kanske blir förvånad över att upptäcka att med rutinunderhåll och skötsel kan din elcykel hålla dig i 5-10 år .11 okt. 2023".

"Google"
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Så jag kanske måste tänka på att köpa en ny el cykel i framtiden! För jag vägrar att gå runt hela stan när jag ska göra mina små och stora ärenden. Det som tar cirka 5 minuter att göra med el cykel tar ½ timme om man skulle gå.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Så jag ska försöka spara ihop till en el cykel som jag kan köpa om cirka 2–3 år! Annars, tar jag lån om min el cykel inte fungerar fram till dess jag sparat.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Däcken tar ofta stryk när jag cyklar här i stan för det är en massa gatstenar mer eller mindre över halva stan!
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Sen gillar jag cykla i stället för att gå för då kan man cykla ifrån alla idioter som har onda avsikter om en!
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

För jag vet från förr i tiden om jag går ute på stan med mina utmärkande svarta kläder och annat så är det ofta någon som vill komma fram till mig och undrar vem jag kan vara - det vill jag inte vara med om utan då är det lättare att cykla ifrån sådana personer.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Jag kollade på olika el cyklar i tidningen M3 som dom rekommenderar!

Den här el cykeln rekommenderar don för cirka 30 tusen kronor inklusive tillbehör:

Image

Image
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Bra med den el cykeln är att man kan lätt cykla i snön!
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Annars, när det gäller mitt hobbyrum med elektronikhylla så ska jag sen köpa denna dator till hobbyrum. En enkel Pi dator i tangentbordet för 1400 kronor - sen har jag två skrivare varav den ena är en matrix skrivare som jag också ska ha i mitt lilla elektronikrum:

Produktbeskrivning
Raspberry Pi 400 är en komplett dator inbyggd i tangentbordet. Den har uttag för strömförsörjning, mus och bildskärm. Dessutom ett antal USB-portar, ljudanslutningar och den 40-poliga GPIO-kontakten.
Raspberry Pi 400 bygger på den populära Raspberry Pi 4, och är helt kompatibel.

Denna version har svenskt tangentbord, och levereras komplett med strömförsörjning, operativsystem på SD-kort, mus och HDMI-kabel. Dessutom ingår en nybörjarguide på engelska.

Specification:
* Broadcom BCM2711 quad-core Cortex-A72 (ARM v8) 64-bit SoC @ 1.8GHz
* 4GB LPDDR4-3200
* Dual-band (2.4GHz and 5.0GHz) IEEE 802.11b/g/n/ac wireless LAN
* Bluetooth 5.0, BLE
* Gigabit Ethernet
* 2 × USB 3.0 and 1 × USB 2.0 ports
* Horizontal 40-pin GPIO header
* 2 × micro HDMI ports (supports up to 4Kp60)
* H.265 (4Kp60 decode); H.264 (1080p60 decode, 1080p30 encode); OpenGL ES 3.0 graphics
* MicroSD card slot for operating system and data storage
* 78- or 79-key compact keyboard (depending on regional variant)
* 5V DC via USB connector
* Operating temperature: 0°C to +50°C ambient
* Maximum dimensions 286 mm × 122 mm × 23 mm

(Pi400, Pi-400)

Image

En sådan här matrix skrivare har jag:

Image

Matrix skrivare är mest för att skriva mycket text och för att slippa mycket driftkostnad för den har band som är extremt billigt i stället för bläckpatroner som är extremt dyrt.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Jag sa/skrev fel Pi dator för det ska vara Raspberry Pi 500 och inte Pi 400:

Image
Post Reply