Löning ...
Moderator: Moderator 1
Re: Löning ...
Vågar inte resa sedan min första psykos. Var på resande fot när första psykos slog till och är traumatiserad sedan dess. Är dessutom orolig för hur det blir med medicinering när jag är utomlands. Tänk om bagaget tappas bort, eller om läkarna inte vill skriva ut antipsykotika.
'cause the freak inside controls my mind
Du kanske ska övervinna din rädsla, som man gör med tandläkaren.
Absolut. Har övat på att resa med buss och tåg. En resa till Spanien har varit på tal, men tror jag behöver mer tid. Skulle behöva landa i mitt vardagliga liv först. Det har hänt mycket de senaste tre åren med rehabilitering, nytt jobb, flytt, och nu ska jag börja studera och antagligen flytta snart igen. Det känns som att jag först måste få ordning på mitt liv innan jag kan prioritera nöjen.
'cause the freak inside controls my mind
Det verkar klokt. Du bör nog ta det lugnt isåfall ett bra tag.Nobel wrote: ↑16 Jan 2022, 12:14 Absolut. Har övat på att resa med buss och tåg. En resa till Spanien har varit på tal, men tror jag behöver mer tid. Skulle behöva landa i mitt vardagliga liv först. Det har hänt mycket de senaste tre åren med rehabilitering, nytt jobb, flytt, och nu ska jag börja studera och antagligen flytta snart igen. Det känns som att jag först måste få ordning på mitt liv innan jag kan prioritera nöjen.
Blir det mer oxfile på tallrik nu efter höjning?
-
- Guldmedlem
Kan tipsa om en tårta till oxfile som heter karpatka. Smälter i mun.
Denna dagen är snart slut, så en dag kvar. Men pengarna brukar rulla iväg ganska snabbt så ingenting att vara upphetsad över.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jag har pengar men inga krafter för att ta bussen in till stan och handla.
Får se om min syster handlar åt mig på torsdag nu igen.
Får se om min syster handlar åt mig på torsdag nu igen.
Kompisen och jag fick våra pensioner idag. Jag vet ingen annan som får pension redan den 17:e. Vi var till en pizzeria och åt.
Nej, affärerna här i stan har inte hemkörning av mat.
Då får man anlita hemtjänsten.
Då får man anlita hemtjänsten.