Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Image
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Jag som sjuk är bränd så då passar det bra att ha brännarprogram! :-D
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Jag har inte bränt CD eller DVD skivor sen över 10–15 år tillbaka - har inte haft behov för jag har gamla hårddiskar/USB minne/minneskort med mera i stället! Men jag borde bränna oftare men har inte orkat helt enkelt.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag bränner ibland lite filmer till min kompis Hasse som är lite gammaldags. Använder ett gratis brännarprogram till Linux, K3b...
https://en.wikipedia.org/wiki/K3b
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Ok! Jag köpte för ett antal år sedan en CD/DVD/Bluey Ray spelare och brännare men har inte bränt en enda skiva. Tanken var som sagt, att jag skulle bränna egna låtar/singelskivor men jag har inte lyckats åstadkomma direkt någonting. Numera håller jag mest på med bildterapi i stället för ljud terapi.

Jag har min sjukdom schizofreni med psykos att kunna skylla på och sen dricker jag för mycket/ofta alkohol så därför klarar jag inte av så mycket!
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

14:e augusti förra året och 1: a mars i år återinsjuknade jag så psykos bröt ut! Jag fick se och höra den abstrakta världen som tog över så jag fungerade dåligt i vardagen.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Jag kunde se i mina anteckningar som jag skrev under psykotiskt tillstånd! Jag kunde inte tro att det var jag som skrev för det var lite svårt att förstå vad jag skrev och hade inget minne av att jag skrev. Men mycket i mina anteckningar verkar handla om 80-tals tiden.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Det är precis som om någon annan jag tar över mig - den andra sidan av mig kommer fram när jag blir psykotiskt! Så jag lider nog av personlighetsförändring.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Tips från PC-Tidningen:

Image

Annars, har jag Norton program med olika tilläggsprogram som gör att min dator fungerar optimalt. Men det kostar att ha Norton - runt 4000 kronor/år för att få det mesta av Norton.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

"Kan du få Spotify på internetradio?

Genom Spotify-appen kan du välja internetradio från listan över tillgängliga enheter för att spela upp ljudet genom . När denna anslutning har upprättats kan du sedan styra musiken med hjälp av kontrollerna på internetradion, såsom spela upp/pausa, nästa spår, föregående spår och volymjustering.".

"Google"

Jag har en gammal Internetradio så jag funderar på att köpa en ny med Spotify tillägg till Internetradio - här är min gamla Internetradio;

60-tal manipulerad bild som snöar/visual Snow:

Image
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Cirka 3200 kronor:

Image

"Argon Stream 3 MK2– kompakt och komplett trådlös musikstreamer med Spotify Connect, internetradio, DAB/FM och Bluetooth till din egen anläggning
Stream 3 MK2 är en smart och ekonomisk musikstreamer och radio som i en handvändning kan ge dig både trådlös musikstreaming, internetradio, DAB/FM och Bluetooth på din egen anläggning. Med den här lilla boxen kan du lyssna på alla tänkbara radiostationer både lokala och från resten av världen. Du kan välja bland miljontals låtar direkt från din Spotify-app, och resten kan du streama trådlöst direkt från din smartphone via Bluetooth.

Den stora färgdisplayen på fronten gör sig bra framme vid anläggningen och ger dig också möjlighet att navigera via den infraröda fjärrkontrollen som medföljer.

Stream 3 MK2 är kort sagt en perfekt lösning om du gillar din anläggning och bara vill utöka den med radio och trådlös musikstreaming enkelt och ekonomiskt!

Argon Audio Stream 3 MK2 finns i svart finish. RCA-kabel medföljer".
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Spotify kostar också varje månad 119 kronor! Tänk miljoner låtar i sin internetradio om man har Spotify Connect utan reklamavbrott. Finns så mycket musik och filmer att man aldrig skulle kunna lyssna på all världens musik eller se all världens filmer. Så det gäller verkligen att prioritera rätt vad man ska lyssna på och se för filmer i ens liv. För man vill väl inte kasta bort all sin tid i livet på massa skit.
Post Reply