Allt inom skönhet
Moderator: Moderator 1
Re: Allt inom skönhet
Japp ok . Jag har vitt hår kring ansiktet och gulbrun ton på huden - jag ser glåmig ut. Det blir nog kastanjebrunt. Eller rött…..jag vet inte - rött kan vara coolt. Men jag har lämnat mina upproriska år med allsköns färger i håret. Jag tror att oxå röd henna kan skära sig mot mitt ansikte, jag är ganska brunich.
Det blir nog bra. Men brun henna brukar inte ensamt täcka grått hår. Så gör en dubbelfärgning med röd henna först och brun henna övanpå.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Japp ok :) . Tack för tipset!
Läste att vissa halter av retinol ska förbjudas inom EU. Jag använder nån retinoid. Känns sådär att använda serum som kanske blir förbjudet såsmåningom. Det finns ju anledning till förbudet. Farligt i stora mängder.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Jag har också börjat använda retinoider.För tidigt att säga om det fungerar eller inte, utom på ögonen. På ögonen har jag länge använt en kräm med retinal (Beauty of Joseon) och det funkar verkligen.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Japp - det vita håret blev grönt, av hennan. Men det ser lite punkigt ut. Resten av håret bra. Ska prova att färga det vita/gröna håret en gång till med den hennan.
Ursäkta mig om jag skrattar! :D
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Ska snart färga håret igen, eller rättare sagt bleka och färga, ska försöka få en färg lik min naturliga så jag kan spara ut håret riktigt långt utan att behöva färga det hela tiden. Men det blir närmare jul.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Ja det skönaste är att inte färga håret. Är så mycket jobb med det. Jag slutade färga håret för ca 5 år sedan, så det har sedan länge varit helt utväxt. Men det var lite jobbigt där ett tag med halva håret brunt och halva håret grått! Ingen kul look!
Jag slutade också färga håret för flera år sedan.