Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Så nu äntligen fick jag 3 av 4 Norton program betalt;

"Dina produkter

Norton™ Utilities Ultimate

Din prenumeration på Norton™ Utilities Ultimate förnyades.

499:-/år:".

Sen har jag fler Norton som är:

"Produktinformation

Norton™ 360 Deluxe
1 år – 5 enheter, 50 GB lagringsutrymme, Secure VPN
Förnyelse av prenumerationstjänst – Antal: 1
Pris: 879,20 kr

Norton™ AntiTrack
1 års skydd för upp till 5 enheter
Förnyelse av prenumerationstjänst – Antal: 1
Pris: 479,20 kr".

Har nu bara Norton Driver Updater kvar att betala!
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Har programmen Norton för att den här datorn ska fungera optimalt! Min Microsoft Lap Top Studio är snart tre år gammal och räknar med att jag inte behöver köpa en ny dator förrän om cirka två år. Det blir en Microsoft Copilot dator sen i så fall.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Väntar nu bara på att kiosken ska öppna så jag kan köpa cigg! Rökte bara runt 15 cigg i går och det gick väl bra. Ska senare idag kanske köpa folköl.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Så, äntligen fick jag röka och så kaffet på det i det här fina balkongvädret! Då klarar man sig länge...
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Har köpt folköl - så skål!
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Mina plan att vilja skapa en Ghost Buster detektor verkar näst intill omöjligt fast jag är besatt av demoner för jag har hört röster sen våren 1990. Men om jag nu ska sjunka till plan B så kanske jag i alla fall kan skapa ett flipperspel med tema "Röra Komet" eller "Rymden" men som bordsformat i stället!? Det skulle väl ta några år och kosta runt 100 tusen kronor att göra. Jag skulle göra detta enbart för att det skulle vara roligt att göra ett flipperspel och inte tjäna pengar utan som sagt ett konstverk utav en som har diagnosen schizofreni med psykos. Och som sagt, för att vara realistiskt så får det vara i så fall flipperspel i miniformat som man kan ha på ett bord.

Jag ska grubbla om detta i alla fall! För jag är skuldfri någon gång slutet på detta år och då har jag sen lite resurser att kunna skapa konstverket flipperspel med tema rymden. Jag gillar tanke för det skulle vara en utmaning att designa, programmera och sen det praktiska också.
Utomjordingar

Post by Utomjordingar »

Jag har ritningar på hur man kan skapa flipperspel - så helt omöjligt är det inte!
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Jag har flipper i VR setet.

https://youtu.be/crETmqePaxA
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Ja, det är kul med flipperspel som VR men flipperspel på riktigt är inte det mer roligt? I alla fall, vad jag försöker säga är att hade det inte varit ännu mer roligt att skapa någonting själv. Vet att du håller på med klockor som är ditt stora intresse men skulle du inte vilja skapa en egen personlig klocka som just du har skapat som jag vill med ett flipperspel?!

Annars, såg som du länka att ryssarna har förberett med vapen för rymdstenar mot jorden! Tror du att det beror på mig för att jag hade rört en komet? :lol: Ja, det är nog bäst för år 2032 är snart här - passa på att leva i 7 år till för sen kan det vara slut.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Ja, ett riktigt flipper är cool. Du kan kanske köpa ett gammalt och bygga om det? Det är ett stort projekt.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Ja, men jag tänkte mer på miniformatflipperspel som man kan ha på ett bord och spela!

Den här är mekanisk som bara lyser lite lampor men man kanske skulle börja med en sådan modell och göra den mer elektronisk? Det är ett modellbygge för cirka 2000 kronor men man skulle kunna göra den mer elektronisk - i alla fall som första fas! Sen om man är lite nöjd med det man har gjort så kan man bygga vidare till mer eget personligt flipperspel. Med andra ord, man har modellen som första steget och bygger vidare på den senare.

Man måste ju liksom känna in hur man ska göra;

Mekaniskt flipperspel som man får bygga själv:

Image

Elektroniskt flipperspel som är färdig:

Image
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Edit: den och det - hoppas ni har överseende om det.
Post Reply