Allmänt om medicin

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Allmänt om medicin

Post by Fantasio »

Det stämmer, Krokus. En gång fick jag kväljningar och "hulkade" och hade mig. sPOTTADE PÅ ASFALTEN. iNGET SLEM, BARA VANLIGT SPOTT. dÅ FRÅGADE CHEFEN VEM SOM SPOTTAT O JAG SA ATT det var jag. Han tog fram en piasavakvast som jag skrubbade med och när det var frukostrast hade spottet torkat och var borta. Sedan stod jag vid en TV-apparat ett par meter från min arbetsplats, hade max stått två minuter o blev tillsagd att gå och sätta mig och jobba. Jag låtsades inte höra, då puttade han på mig. Sedan fick jag inte ta en cigg under arbetstid. Fick nog av den översittaren och bara slutade. Sa inte ens upp mig.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Sanna mina ord!
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det stals medicin från ett apotek häromdagen eller häromveckan. Polisen gick ut och varnade folk för den. Kan det ha varit annat än benso? Kanske morfinplåster?
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Hände detta under öppettiderna? Obehagligt för personalen och kunderna i så fall.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag vet inte. Tror de kanske körde in med en bil och roffade åt sig. Men hur ska de hitta rätt bland alla lådor, att få tag i det de eftersöker?
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Richard kanske har koll? De eftertraktade medicinerna kanske ligger i en specifik låda? Morfin och sånt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Richard
Administratör

Post by Richard »

All narkotika förvaras inlåst om nätterna o den delas upp i klass II & III som är de starka opioiderna som morfin, fentanyl, oxykodon samt amfetamin o metylfenidat. Sen är det klass IV & V som är alla bensodiazepiner o sömntabletter.

Men när folk lämnade in den där jag "jobbade" för 20 år sen, så ställdes allt bara i ett rum, o jag fick toppjobbet med att sortera dom o lägga i speciella kassar som de var avsedda för. O det gick ju... Sådär...

Nu tror jag de har mer koll på det som lämnas in, det vart t.ex en som åkte fast för han nallade på säckarna när han transporterade de till förbränningen. Jag tror det skrivs upp att narkotika som lämnas in nu.

Men skåpet där narkotikan ligger i låses på natten, men allt går o bryta upp. Min pappa har en lista med koderna till alla skåp i NV-Skåne där han åker runt o jobbar. Jag får inte se den! :lol: Jag tror pundarna har koll på att det inte går att komma över narkotika genom att göra inbrott i apoteket, det ska ta sån tid att bryta upp skåpet så att det inte är lönt, innan vakterna kommer. Samt för tungt för att ta det med sig.

Så här ser det ut på ett väldigt litet apotek...

Image

Men, min kompis rånade apoteket där min syster jobbar nu, med min pistolattrapp. Han vill ha Treo Comp.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Grupparbete.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag vet att jag har läst att veterinärer fått sina mediciner stulna och då går det ut en varning till allmänheten att inte ta av preparaten. Kan vara avlivningsvätska, eller vad det heter.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

:lol: vad hemskt att sätta i sig avlivningsvätska!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Richard
Administratör

Post by Richard »

Ja visst, avlivningsvätska innehåller barbiturater, som går att knarka på.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag är darrig samt ser dåligt. Därför blir fel vnär jag skrivit.
Post Reply