Enligt legenden hette de vise männen Kasper, Melker och Baltsar.Nissegossen wrote: ↑28 Dec 2023, 00:29 Jag gillar inte kommersen under jul, vi firar den med tanke på ett gossebarn blev fött år noll, och de gåvor de vise männen gav honom, det sägs tre vise män, men ingen vet hur många de var. Tre gåvor fick han men det står ingenstans att de vise männen skulle var just tre
Julklappar
Moderator: Moderator 1
Re: Julklappar
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Hade det varit tre visa kvinnor hade de fått blöjor, filtar och nått gott till Maria
In a world where you can be anything, be kind.
Jag tyckte förr att det var jättesvårt att köpa julklappar. Vi gav inte julklappar i år till de vuxna på julafton. Endast barnen fick det. Det kom en läskig tomte efter Kalle Anka. De flesta visste inte vem det var. Inget av barnen blev rädda. Treåringen gav till och med tomten en kram, när han gick.memphis wrote: ↑27 Dec 2023, 23:11 Jag är kluven till julklappar. Å ena sidan tycker jag att det är jobbigt att fixa julklappar. Man måste komma på nåt lämpligt till var och en och sen köpa det. Det kan bli dyrt.
Å andra sidan gillar jag om den som får klappen blir glad.
Dessutom gillar jag att få julklappar själv!
Fick bara en julklapp. Den var från min pappa. Det är ett paket innehållande 12 olika laborationer som man ska göra. En liten s.k. Raspberry Pi Pico, som man ska lära sig programmera på olika sätt. Man programmerar i Micro Python.
Typiskt min farsa att ge något han själv är intresserad av. Själv tycker jag att det är tråkigt.

Typiskt min farsa att ge något han själv är intresserad av. Själv tycker jag att det är tråkigt.

Kloppe,
Segt. Du kan ge den till Richard istället! Han kanske gillar sånt.
Segt. Du kan ge den till Richard istället! Han kanske gillar sånt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
He, he, ja kanske det...
Min pappa ville ge mig en ångmaskin, när jag var barn.
Jag hade också en ångmaskin som barn. Tyckte det var roligt att elda i den. Man använde särskilda bränsletabletter.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Ja, sånt är ju jättekul!Kloppe wrote: ↑01 Jan 2024, 12:05 Fick bara en julklapp. Den var från min pappa. Det är ett paket innehållande 12 olika laborationer som man ska göra. En liten s.k. Raspberry Pi Pico, som man ska lära sig programmera på olika sätt. Man programmerar i Micro Python.
![]()
Jag använder både Raspberry Pi o Arduinos.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Fick en ångmaskin av min ena svåger som han själv hade när han växte upp, matade den med Metatabletter den tog slut då jag inte var varsam med den.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com