Sporttråden
Moderator: Moderator 1
Re: Sporttråden
Vita Hästen möter Mora hemma i Himmelstalundshallen. Man ligger sist med bara en seger, så jag hoppas på en trepoängare för Hästen ikväll. Finner fotboll roligare än hockey, men försöker att hänga med ändå.
Vita Hästen slog Troja Ljungby med 5-2. Andra raka segern och den tredje för säsongen. Klockan kvart i nio möter Sverige Spanien borta i fotbollens VM-kval. Tror på stryk för beskedliga Sverige, men man vet aldrig. "Hela bollen ska ligga still".
- Hercules723
- Hafniummedlem
Just det! Det är Spanien - Sverige ikväll! Bra du nämnde det.. jag gissar på X
- Hercules723
- Hafniummedlem
Såg inte matchen! 1-0 till Spanien blev det. Undrar vilka vi möter i kvalet.
https://www.youtube.com/watch?v=Fk-k0MMhJPE
Nice one Gazza! Om Paul Gascoigne.
Nice one Gazza! Om Paul Gascoigne.
Vita Hästen åkte på stryk på straffar efter att ha lett matchen. Typiskt! Men vad som är bra är att jag tror mig ha lyckats beställa två tröjor från Svenska fotbollförbundet.
Jag hämtade ut mina två Sverige-tröjor idag. Höll på att inte se mejlet om saken, det var ren tur. Jag tycker de är riktigt snygga.
Grattis, Malmö FF! Ni har nu 22 SM-guld. Mitt IFK gick det sämre för, man avslutade säsongen med två förluster och hamnade på en blygsam sjundeplats.
Just nu är det sport i både ettan, tvåan och fyran. Suck vad tråkigt.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Det är visst innebandy sa kompisen. Sveriges damer mot Schweiz.
Malmö FF har en match kvar i Champions league, denna mot Zenit från Ryssland. Tror de spelar i veckan som kommer. Då får spelarna verkligen springa sig varma.
Matcher i olika sporter ställs in och jag antar att det är på grund av Covid-19. Bland annat skulle Norrköping Dolphins ha spelat ikväll, men det blir inget av med det.