Akutenheten
Moderator: Moderator 1
Re: Akutenheten
Vad pratar vi om för årtal när din släkting var sjuk, Geta? Läkarvetenskapen borde ha gått framåt på området.
Igår ringde jag akutenheten och frågade om kärlkramp. Tydligen får man ha "pluppar" (elektroder?) fästa på kroppen samtidigt som man sitter på en motionscykel. Jag frågade även om min Stesolid och det var dåliga nyheter; Jag är nere på 20 milligram om dagen igen.
Nu får jag sluta med att okynnesringa. Som vanligt sa personen jag pratade med att jag var välkommen upp till dem, men jag tackade nej. Jag bad om starkare saker än Stesolid. Frågade även efter hållbarheten på Alimemazin (Theralen), eller vad det heter. Hon sa åt mig att kolla på förpackningen, men jag ser ju så dåligt.
Fantasio,
Hur är läget ikväll? Mitt minne sviker, men har du provat att ringa jourhavande präst istället?
Hur är läget ikväll? Mitt minne sviker, men har du provat att ringa jourhavande präst istället?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nu mår jag bättre. Tog Alimemazin fast den hade gått ut i november. Har tagit kanske 40 milligram Stesolid. Jag ringde jourhavande präst efter min mammas bortgång, men det gav inte så mycket.
Jag åt upp alla mina Zopiklon med en flaska vodka, eller började med det i.a.f. Men sen kom ambulansen...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
När var det? Lät ju mindre bra.
Last edited by Zoidar on 10 Jan 2022, 20:17, edited 1 time in total.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Blev det magpumpning? Kör de inte ned en slang genom munnen och halsen och vidare ned i vindlingarna?
Det var ca 6 år sen, när jag tappat allt hopp om framtiden, usch...
Nä, det blev väl till att dricka kol, men ingen magpumpning.
Nä, det blev väl till att dricka kol, men ingen magpumpning.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Jag har blivit magpumpad men minns ingenting från det eftersom jag var medvetslös. De för väl en slang ner till buken och suger ut det de kommer åt. Sedan dricka aktivt kol och skita svart i en vecka.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Jag tycker inte att jag ska behöva ha dåligt samvete för att jag ringer AE. De är ju till för att hjälpa även fast deras främsta uppgift är att bedöma om personen som tar kontakt med dem behöver en inläggning eller ej. Jag har min kp:s välsignelse att ringa både henne och AE. Det brukar bli rätt korta samtal, men bara det kan hjälpa en att må bättre. Inatt blir det dock inget samtal.