Vill åka på kryssning
Moderator: Moderator 1
Re: Vill åka på kryssning
Jag tycker det är mysigt ombord. Sitta i olika barer eller köpa öl ute på däck, vilket man kan på ett ställe på den båt jag åkt med. Skulle inte sitta i vägen med buffé och all dryck man kan dricka. Där finns till och med bio. Jag såg "Kung fu panda" med syrra o hennes barn där 2008 sist jag åkte båt.
Jo jag har också sett bio på båten. Tror det var en Beck-film. Men det är nu 30 år sedan.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
För mig var det ett nöje att sitta ute hela natten på en färja till Finland. Det var vid midsommar. Vi hade ingen hytt. Att kryssa i skärgårdarna.
Geta, tar det två dygn att åka till Finland? Jobbigt utan hytt då, tänker jag.
Nej, vi åkte från Kapellskär till Nådendal. Det tog bara en natt.
Här finns ingen skärgård att titta på. Tror att resan till Vasa tar 4 timmar bara.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Jag undrar hur min rygg skulle reagera på en hel dag i rörelse. Skulle behöva sätta mig med jämna mellanrum. Lika bra att det ingen resa blir. Synd, för jag är godissugen.
Det finns hur mycket godis att köpa som helst i närmaste mataffär.
Tror t.o.m. Fantasio kan få sitt lystmäte i närmaste kiosk.

"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jaha, tror o tycker ni det? Det är smidigt med godisinköp på båten då allt finns i samma lilla affär. Man kan ju även köpa storpack. Till exempel likörkonfekten som är min favorit kanske finns i närmaste mataffär, men inte den stora kartongen båtarna säljer.
Får se om blir en kryssning nu till sensommaren
Mataffärerna har ett särskilt utrymme för hur mycket godis som helst.