Löning ...

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Löning ...

Post by memphis »

Precis. Jag lever inte livet som jag önskade mig.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Lite konstigt.. Brukar man inte titta tillbaka på livet när man är 50 och undra varför det blev som det blev.. Kallas ålderskris.. Såna har jag varje dag :D
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag hade en fyrtioårskris, så det är redan gjort!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Nobel
Skandiummedlem

Post by Nobel »

Hur yttrade sig din 40årskris? Kriser är jobbiga. Hade en när jag flyttade hemifrån första gången, när mitt första seriösa förhållande tog slut, och sedan har psykoserna varit två stora kriser.
'cause the freak inside controls my mind
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Har inte samma inställning till livet som er, men jag är 33 inte 50..
SpaceCorp
Lutetiummedlem

Post by SpaceCorp »

Klankedinken wrote: 19 Jan 2022, 17:29 Det ska tydligen va ett dåligt år för att tjäna pengar på börsen! Utifrån det kan det va klokt att behålla pengarna på bankkontot istället för aktier eller fonder!
Man ska aldrig gå ur marknaden. Tror det är Peter Lynch som sa det eller någon annan
haj investerare. 8-)
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Ta inte rådet då.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Nobel wrote: 19 Jan 2022, 18:32 Hur yttrade sig din 40årskris? Kriser är jobbiga. Hade en när jag flyttade hemifrån första gången, när mitt första seriösa förhållande tog slut, och sedan har psykoserna varit två stora kriser.
Ja du, det var totalt kaos inom mig, samt jag blev manisk och jag gjorde bort mig i sociala media. Har nog haft många kriser jag med. Mitt liv har inte varit helt enkelt. Och jag får så hemskt dåligt omdöme i mani. Håller mig därför borta från sociala media.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Under min 30-årskris funderade jag på att ta A-körkort, men insåg att jag antagligen inte ens skulle få övningsköra. Istället funderade jag på att köpa en snygg moped, men insåg att jag inte hade någon bra stans att ställa den. Inget garage. Däremot bytte jag namn men vågade inte berätta det för folk. :lol:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Krokus wrote: 19 Jan 2022, 21:21 Under min 30-årskris funderade jag på att ta A-körkort, men insåg att jag antagligen inte ens skulle få övningsköra. Istället funderade jag på att köpa en snygg moped, men insåg att jag inte hade någon bra stans att ställa den. Inget garage. Däremot bytte jag namn men vågade inte berätta det för folk. :lol:
Heter du Krokus på riktigt?
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Nepp!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Krokus wrote: 20 Jan 2022, 07:57Nepp!
Bytte du förnamnet eller efternamnet?
Post Reply