Vad irriterar dig just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by memphis »

Swesanne wrote: 29 Jan 2022, 16:11
memphis wrote: 29 Jan 2022, 16:06
Swesanne wrote: 29 Jan 2022, 16:04 Usch, hoppas du kan lägga det åt sidan.
Det beror på, om det bara är i e-posten de stökar kan jag nog vänja mig vid det. Men om de är inne i min telefon kan jag inte bara släppa det.
Men de kan väl inte ta över telefonen? Jag har ju alltid haft en IT kille som fixat så man inte fick virus och sånt. Nu är jag helt själv, men jag är aldrig ute på konstiga sidor, och hoppas att det räcker, för att slippa skiten..
Jo de kan helt ta över telefonen i värsta fall, det kallas kloning av telefoner. Men tror inte att det är särskilt vanligt för oss vanliga, icke kända, människor.
Jag är också försiktig med vilka sidor jag besöker, kollar t ex sällan länkar här på viska. Men på nåt vis har de lyckats placera " skadlig kod" på min telefon. Jag hoppas att den är borta nu i och med att jag fabriksåterställt telefonen.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

memphis wrote: 29 Jan 2022, 16:29
Swesanne wrote: 29 Jan 2022, 16:11
memphis wrote: 29 Jan 2022, 16:06

Det beror på, om det bara är i e-posten de stökar kan jag nog vänja mig vid det. Men om de är inne i min telefon kan jag inte bara släppa det.
Men de kan väl inte ta över telefonen? Jag har ju alltid haft en IT kille som fixat så man inte fick virus och sånt. Nu är jag helt själv, men jag är aldrig ute på konstiga sidor, och hoppas att det räcker, för att slippa skiten..
Jo de kan helt ta över telefonen i värsta fall, det kallas kloning av telefoner. Men tror inte att det är särskilt vanligt för oss vanliga, icke kända, människor.
Jag är också försiktig med vilka sidor jag besöker, kollar t ex sällan länkar här på viska. Men på nåt vis har de lyckats placera " skadlig kod" på min telefon. Jag hoppas att den är borta nu i och med att jag fabriksåterställt telefonen.
Ja, det får vi verkligen hoppas. Det är ju superläskigt. Men jag har på allvar trott att någon läser vad jag skriver, men då har jag varit psykotisk. Detta är ju superjobbigt!!!
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja det är det Swesanne! Känner att det inte är bra alls för mitt mående överlag. Det kan växa till sig explosionsartat. Sist jag blev ordentligt paranoid så satt paranoian i sig i flera år. Det var rent hemskt!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

memphis wrote: 29 Jan 2022, 16:36 Ja det är det Swesanne! Känner att det inte är bra alls för mitt mående överlag. Det kan växa till sig explosionsartat. Sist jag blev ordentligt paranoid så satt paranoian i sig i flera år. Det var rent hemskt!
Ja… jag vet vad du pratar om, tro mig… har varit så paranoid att jag fick en spruta i gumpen och de tog min telefon. Men de kan inte nå dig, det finns andra rika människor de hellre skulle gå åt.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Swesanne wrote: 29 Jan 2022, 16:44
memphis wrote: 29 Jan 2022, 16:36 Ja det är det Swesanne! Känner att det inte är bra alls för mitt mående överlag. Det kan växa till sig explosionsartat. Sist jag blev ordentligt paranoid så satt paranoian i sig i flera år. Det var rent hemskt!
Ja… jag vet vad du pratar om, tro mig… har varit så paranoid att jag fick en spruta i gumpen och de tog min telefon. Men de kan inte nå dig, det finns andra rika människor de hellre skulle gå åt.
Ja så försöker jag också att tänka. Och antagligen ger de upp nu om jag lyckats få bort " koden" från telefonen. Jag har gjort vad jag har kunnat nu för att bli av med dem . Men I morse hade jag ytterligare ett epostmeddelande utan avsändare som bara stod NY PLAN och ett nummer. Gör att jag mår dåligt detta!
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag fick indiska hackare på datorn en gång. Jag drog inte öronen åt mig förrän de ville ha mitt kortnummer. De utgav sig från att vara från Microsoft support, och ja de hade planterat virus på min dator. Som de sen ville hjälpa mig ta bort. Jag var så naiv och det slutade med att de tog över min dator. Fick hjälp av admin1 på viska 1 att radera spionera. Sen fick jag hjälp av en vän med att radera ytterligare spyware. Nu använder jag inte dator längre. Men jag känner igen metodiken och jag har den. I min telefon.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Amandara, kanske du ska testa att nollställa telefonen till fabriksinställningar? Det var det råd jag fick av Samsungs support. Men det bökiga är att man först måste spara en säkerhetskopia för att inte förlora alla foton.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

memphis wrote: 29 Jan 2022, 16:52 Amandara, kanske du ska testa att nollställa telefonen till fabriksinställningar? Det var det råd jag fick av Samsungs support. Men det bökiga är att man först måste spara en säkerhetskopia för att inte förlora alla foton.
Jo det borde jag oxå göra. Men jag vågar inte säkerhetsspara- för då följer väl skiten med dit. Jag ska ta mig samman någon dag och skriva ner alla appar och telefonnummer jag vill ha kvar.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Telefonnummer går väl att spara på simkortet tror jag?
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Aha ok.
Nobel
Skandiummedlem

Post by Nobel »

Om någon har din email kan de fortsätta att skicka meddelanden till dig. Kanske borde skaffa ny email?

Om det är någon jävel som gör det för nöjes skull så är det en sjuk jävel. Särskilt den som gör det mot människor som gått igenom psykos med paranoida inslag. Inte okej.
'cause the freak inside controls my mind
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Folk gör så här hela tiden. Har ni inte läst att jag också blivit utsatt för det?
Post Reply