Vad irriterar dig just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by memphis »

Det skulle vara ett mastodont jobb att byta epostadress. Jag har haft denna epost väldigt länge och den finns registrerad över allt!! Till bostadskön, mina affärer...överallt har jag denna epost. Det handlar om hundratals företag jag måste kontakta i såna fall.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Låter som den e starkt kopplat till din shopping! Om jag får luska lite i dina bekymmer.
Nobel
Skandiummedlem

Post by Nobel »

Kan du testa att blockera avsändaren/avsändarna?
'cause the freak inside controls my mind
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Nobel, epostmeddelandena har ingen avsändare står det.

Jag försöker att tänka positivt. Om de ville och kunde förstöra mitt liv hade de redan gjort det. Men de kan fortsätta att terrorisera min epost, det är klart att de kan. Men hur länge skulle det vara meningsfullt för dem, tänker jag. Förmodligen ger de upp om jag inte reagerar.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

jag tror inte du behöver oroa dig memphis, såvitt jag vet så får du inte virus om du inte klickar på mailet.. tror även att du måste klicka på en länk eller liknande också?

Grejen för mig är säkert detsamma för dig, man blir frestad av erbjudandet och vill kolla.. Det har hänt mig någon gång och har fått rensa med antispyware som finns.. För mig var det till dator dock!
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Nej klankedinken, jag är inte ett dugg nyfiken och kollar aldrig skumma mail. Men jag kan väl ha klickat fel nångång kanske.
Nobel
Skandiummedlem

Post by Nobel »

Klicka inte på några länkar de skickar och ring inte till numren de skickar.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Nej det ska jag inte göra Nobel!

Det har antagligen inte lyckats med vad de vill eftersom e-posten fortsätter att komma.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

För mig fortsätter det också att komma.. Det är människor som försöker utnyttja en. det finns en hel värld full av människor som försöker lura till sig tillgångar och annat på ett odrägligt sätt. Så länge man inte går över "gränsen" och ger dom något så kan dom inte göra nått.

Man blir oroad för man blir rädd för att dom kan utnyttja en på något sätt och dom blir lurigare och lurigare varje dag. En anledning till varför telefonförsäljare får så mycket skit t.ex.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja så är det klankedinken. Jag kommer att polisanmäla om det blir några direkta hot dock.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Hoppas du kan lugna dig med det.. Du har gjort en reset på telefonen och så men ibland har jag märkt på mig själv att oron i sig gör att man tolkar saker fel. När rädslan är som störst så blir tankarna sanna men det viktiga att veta är att tankar sällan e sanna även om det känns så
Nobel
Skandiummedlem

Post by Nobel »

Hörde på nyheterna om bedrägerier, det var tydligen någon som blivit lurad på 500k av en tinderdejt. De var tydligen proffs.
Post Reply