Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

wasp
Cesiummedlem

Re: Hur mår du?

Post by wasp »

Är inte Rybelsus en diabetesmedicin?? Kanske borde skrivas ut till diabetiker i första hand va.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Tror att mediciner görs "on demand". Vill fler ha dem tillverkas det också fler. Jag äter en medicin som ursprungligen var en prostatamedicin. Det är vanligt att läkemedel används till annat än de ursprungligen var till för.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Inte bara för att kvinnor vill banta, se hur det blev med Ozempic diabetikerna blev utan.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Wasp, vad äter du själv för antipsykotika?
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Risperidon 5mg/dag.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Då har du kanske inga viktproblem kopplade till medicinering som jag och mrsaearlgray har.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

mrsearlgray har diabetes2 och har full rätt att få Rybelsus på högkostnadsskyddet.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Dessutom ja!
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Att få en medicin som gör att man mår illa av att äta är ju genialt. Det är som antabus fast för övervikt.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Wegovy som innehåller semaglutid liksom ozempic, finns på ordination för övervikt. Övervikt i sig är en hälsofara, med många följdsjukdomar som kan komma. Sen är det ju för många av oss - att antipsykotika ökar hungern, med mer eller mindre kraftig viktuppgång som följd. Jag som har stor erfarenhet av konditionsträning och tävlande, tycker det är sjukt handikappande att väga 111 kg. Jag kan knappt ens promenera för att knän och hälsenor tar stryk. Träning är bland det viktigaste i mitt liv - en sådan hälsofaktor och att ha så svårt för att konditionsträna, helst springa lite, är sjukt hämmande. Om jag får wegovy utskrivet kommer jag att ta den.
Last edited by amandara on 26 Jun 2024, 15:39, edited 1 time in total.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Men inte skoj. Mat är ju ett av glädjeämnena i livet.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Som jag förstår det är det ett insättningssymtom.
Post Reply