Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Sist gång jag var inlagd på psyket så körde jag med notislappar! Det var enklast så. Med keps med olika färger skulle göra det ännu enklare.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Cool keps! 8-)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Syns man på natten..
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Jo, är man kepsad så är man! Jag blev kallad för kepsad för att jag alltid gick med en keps. Någon hade en gång i tiden klottrat på min ytterdörr ordet kepsad baklänges med fet stil - vet ej vem det var? Kan skratta åt det idag men då var det inte roligt. För mig betyder kepsad att man gör någonting allting alldeles själv utan ihop med ett team/lag som i normala fall skulle krävas. Önskar att ha det i svensk ordlista! Jo, fiberoptiska kepsen lyser även i mörkret!

Jag vill tillexempel skapa min egen CD-musik, dokumentär film om mig, skriva bok, kretskort från grunden och e-butik (hemsida) alldeles själv därav kepsad! Det ska gå att kunna göra det alldeles själv - jag sitter med en hel del kunskaper och lite resurser men det tar längre tid att göra allting själv och få fram resurser. Jag har ännu bara anteckningar men inte manus till dokumentären, sen har jag syntar som jag lär känna och så vidare. Allt är förstås som hobbyverksamhet!
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Kommer isolera mig mer hemma än tidigare!

Följande åtgärder har jag börjat och ska börja:

1. Få alltid hemleverans till dörren istället för att hämta paket från ombud. Betalar gärna extra.

2. Ska börja beställa hem alkohol istället - trött på personal (kvinnor också) psykopater på Systembolaget som pratar illa/ljuger om sina kunder.

3. Samma sak med mataffärer så det blir hemleveranser när det gäller handling av mat med mera.

Kommer endast gå ut när jag ska till Apoteket för att lösa ut mediciner och öppen psyk när jag ska ta injektionen. Jag och sjuksköterskan kom överens om att jag ej bör ha själförsvarsprej och kubotan med mig någon mer gång när jag ska till öppen psyk eftersom det kan bli spänningar om andra oxå skulle få reda på det i väntrummet. Sen kanske det bli 0-1 antal besök årligen till Vårdcentralen och tandläkaren/tandhygienisten. Kan inte ens sitta ute på balkongen trots insynsskydd för ljudillusioner och hörselhallucinationer plågar mig när jag hör människor prata. Jag har som sagt, ena foten inne i den abstrakta världen så därför.

Kommer alltid ha el cykeln med spionkamera eller/och actionkamera om jag ändå måste ut på stan och göra ärenden - tillexempel, slänga skräp, ta ut pengar från bankomaten eller nåt annat sånt. Och då kommer jag även ha åtelkamera + larm på hemma.

Behöver jag motion så kan jag alltid steppa med min stepp maskin hemma - gärna med musik på i så fall. Har även hantlar, skivstång/bänkpress om det skulle behövas.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Det låter inte så roligt, Utomjordingen!

Jag känner igen den situationen från 00-talet. Isolerade mig helt satt hemma o drack öl o köpte olika vapen som jag hade med mig när jag skulle gå ut. Det gjorde även Daniel Nyqvist; https://sv.wikipedia.org/wiki/Dubbelmor ... %C3%B6ping Han var också helt tillbakadragen, satt hemma o drack öl o hade ihjäl två människor, varav ett barn. Samt ett vapen-(kniv-)intresse.

Jag tog upp det sist jag var o föreläste om min psykiska ohälsa att jag jämförde mig med hans situation, samt skrev jag ett brev till min f.d. psykolog som jag gick hos då; att jag ser med skam tillbaka på 00-talet o ångrar hur jag uttryckte mig.

Men bra att du har träningsgrejer, jag blev ganska överviktigt under min tid.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Usch - vad hemskt det kan bli med vissa!

Jag dricker alkohol endast bara när jag är ensam! Sen har jag lovat överläkaren och sjuksköterskan om det är nåt som inte är bra med mig så hör jag av mig till dom/öppen psyk. Har oxå regelbunden kontakt med sjuksköterskan när jag tar injektionen. Sen har jag en del bekanta både kvinnor och män som jag har kontakt med då och då så jag är inte så ensam ändå.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Ja, jag funderar på att träna lite lätt framöver! Sen måste jag ta reda på lite mer om hur man bör träna om man har hjärtflimmer som jag fick för 1 ½ år sedan. Jag tror det gäller att träna lugnt för min del delvis på grund av åldern och för att jag har hjärtproblem. Även funderat på att banta för första gången i mitt liv för jag har BMI 30 idag. Köpte Nutrilett paket för ett tag sedan men vet inte riktigt när jag ska börja? Men det blir i alla fall inte på ett tag för jag vill kunna njuta av våren och ta det lugnt ett tag till. Ska bland annat ha hemmabio vecka nästa vecka för jag hade beställt en del filmer... .
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Beställde Åtelkamera med solpanel för 4000 kronor - fick 500 kronor rabatt!

ImageImage

"Detaljer
Åtelkamera Premium live 4G - Trekker

Åtelkamera Premium live 4G - Trekker ser till att varje rörelse som upptäcks av kamerans sensorer registreras med säkerhet. Denna toppinnovation kommer nu också med en app som gör att du kan följa livebilder från kameran oavsett var du har kameran uppsatt. Med sin Åtelkamera Premium live 4G - Trekker får du tydliga och skarpa bilder.

Som en ny funktion levereras kameran med en telefonapp som gör att du kan få livebilder från åtelkamera och ansluta flera kameror samtidigt om du behöver det. Med en omfattande och mångsidig funktionsuppsättning får du alltid den bästa möjliga bilden av ditt motiv, oavsett förutsättningarna.

Så vad väntar du på, vi erbjuder gratis leverans för viltkameror!

Den här jaktkamera är också kompatibel med en extern strömförsörjning, så vi rekommenderar att du lägger till Trekker viltkamerans solcell i din varukorg här!"

"Specifikationer:

Fotografering:

Upplösning: 30/24/20/16/12MP
Format: .JPG"
Tidsförlopp: 5/10/30/60min
Kontinuerlig fotografering: upp till 9 bilder/rörelsedetektering
Vattenstämpeldata: datum, tid, temperatur (°C/℉), månfaskamera.
Fotolägen: kamera/videokamera och video/timelapse
Videoinspelning:

Upplösning: 4K/2,7K/1080P/720P/VGA(480P)
Format: .MP4/H.265
Videolängd: 5/10/30/30/30/60/90s
Detekteringssystem:

Sensor: 3 x PIR
Detektionsvinkel: 120°.
Justering av detektionsavstånd: 1 m - 20 m
Svarshastighet: 0,2 sekunder
Fördröjning mellan detektioner: 1/5/10/30s, 1/5/10/30min.
Nattljusets blinkningsområde: < 20m
Exponering: Auto/100/200/400
Allmänt:

Externt minne: max. Max. 256 GB Micro SD-minneskort (ingår inte)
2-tums TFT-display
Inbyggt uppladdningsbart 5000mAh litiumbatteri
Extern strömförsörjning: DC12V/1.5A (3.5X1.35mm)
Mått: 1,5 x 3,5 mm (3,5 x 3,5 mm): 135 x 90 x 76mm
Vattentät: IP65
Rekommenderas inte för användning under -20°C eller över +70°C."

"Detaljer
Solpanel för åtelkamera 9V - Trekker

Trekker solpanel för åtelkamera. Solpanelen förlänger livslängden för din åtelkamera. Solpanelen har ett 2000 mAh-batteri som laddas varje dag i solen och underhåller spelkamera dag och natt. Solpanelen ska vara orienterad så att den vetter direkt mot solen så länge som möjligt för bästa laddningsprestanda.

Specifikationer

Utspänning: 9V
Batteri: 2000mAh
Effekt: 0,4W
Märk: 800mA
Dimensioner: 120 x 80 x 25mm
Kapslings IP65
Drifttemperatur: -30 - 70°C"
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Ja, och så minneskort - 256 GB till åtelkamera. Sen beställde jag även SIM kort till åtelkamera. Verkar lite komplicerat att få kameran rätt kopplat så både filmer och bilder kan skickas till mobilen sen - men det brukar ger sig, menar så svårt ska det väl inte vara eller?
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Isolera dig inte så, det blir värre då. De där grejerna du hör kommer följa med dig in.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Tycker för det mesta att allt utanför min ytterdörr är tråkigt! Jag lever I Den Inre Verkligheten istället. Minns under min uppväxt vad jobbigt det var med alla flyttningar och alla resor - typiskt, om man lever med dysfunktionella föräldrar varav ena var styvpappa. Jag är tacksam idag att jag kunde bryta deras levnadsmönster, ville inte gå i samma fotspår som dom.
Post Reply