Allmänt om medicin
Moderator: Moderator 1
Re: Allmänt om medicin
Är du så tungt medicinerad, Fantasio?
Finns en på Spiran som knappt kan hålla en kopp kaffe för han skakar så.
Jag kan också bli darrig ibland, tror det är Haldolen.
Jag kan också bli darrig ibland, tror det är Haldolen.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Min vän ska få Buspiron tre gånger om dagen. Jag har såklart läst på lite om den och den verkar primärt vara mot ångest. Men jag och han tror han får den för att komma ur sitt alkohol (miss)bruk. Någon här som testat den?
Kan någon förklara för mig varför det alltid blir fortlöpande höjd dos medicin efter inläggning? Man kan ju tillfälligt försämras i sitt mående oavsett dos tror jag. I mitt fall insjuknade jag åter som följd av mina föräldrars bortgång. Jag säger inte att jag får permanent doshöjning, för den ändras, men aldrig nedåt, alltid uppåt i dos.
Hjärnan reagerar långsamt, riktigt långsamt på de mediciner man får. Därför vill inte läkaren sänka för snabbt. Jag tror jag tog en liten dos Abilify i fem år innan läkaren föreslog att jag skulle göra uppehåll, max 5 dagar i rad. Det slutade med psykos och nu tar jag min tablett varje dag året om.Fantasio wrote: ↑05 Mar 2022, 21:16 Kan någon förklara för mig varför det alltid blir fortlöpande höjd dos medicin efter inläggning? Man kan ju tillfälligt försämras i sitt mående oavsett dos tror jag. I mitt fall insjuknade jag åter som följd av mina föräldrars bortgång. Jag säger inte att jag får permanent doshöjning, för den ändras, men aldrig nedåt, alltid uppåt i dos.
Läkarna har inget annat verktyg i sin verktygslåda. De måste göra någonting.
Fick ju besked att jag har för hög dos Trilafon som ska sänkas + får jag ev Stilnoct
Nu har jag hämtat ut Zolpidem, hoppas det hjälper
En kompis till mig har tidigare stått på Pargitan och numera på Akineton. Han överdoserar och blir utan i flera dagar. Han ojar och oroar sig och hoppas att medicinen ska ha kommit in på apoteket. Samma visa varje medicinuttag.
Man blir helt väck om man överdoserar Akineton, men jag tycker inte det är något behagligt rus.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
-
- Guldmedlem
Jag tycker man är sjuk om man behöver medicin!
Det börjar bli dags att ta det månatliga blodprovet. Det tar kanske sex, sju minuter att gå till vårdcentralen, ändå tar det emot. Men skönt när det är avklarat. Ska ställa klockan på ringning så jag kommer upp i tid. Vill ju hinna med att köpa matlåda efter blodprovet.