Akutenheten

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag behöver ingen kontakt med AE ikväll. Måendet har stabiliserats tack vare Stesoliden. Skönt att inte hålla på och ringa dem och gnälla varje kväll.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det blev ett samtal till AE nyss. Damen i andra änden tyckte att jag skulle komma upp till dem, men jag var och är tveksam. Jag ska på minnesstund på söndag och gravsättning den 27:e. Det får jag inte missa för allt smör i Småland.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag ser att jag ringde AE natten till lördagen. Det har jag inget minne av. Det får bli ett slut på mitt ständiga ringande. Men vad ska jag göra när ångesten håller på att äta upp mig inifrån? Jag har tagit 15 milligram Stesolid och kommer att överdosera en smula. Det känns som en kamp mellan liv och död. Jämt. Ständigt. Hela tiden.
Herring
Vanadinmedlem

Post by Herring »

Testa gå 40 min promenader 3ggr/veckan. (Minst) Det har hjälpt mig mot oro och ångest. Självfallet måste du sörja och läka. Vill bara säga att det hjälper.

Min KP på mottagningen rekommenderade promenader, men trodde inte att det skulle hjälpa. Effekten är mycket bättre än jag trodde. Försöker gå 40-60 min varje dag. Det brukar vara kaos i huvudet och mycket ångest. Har ångest kvar, såklart, men enklare att hantera. Och ett lugn i huvudet.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Herring, det är ett bra råd. Jag har varit ute och gått mycket genom åren, men har kommit av mig med det, tyvärr. Men kanske i framtiden...
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Ett kortare samtal med AE är väl inte hela världen? Jag tar inte upp så mycket resurser, det brukar bli korta samtal. Behöver en pysventil.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag ringde aldrig AE igår. Kommer nog inte att göra det idag heller. Jag vill inte riskera något och bli inlagd.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Undrar varför du skriver så ofta när ingen svarar :?
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Klankedinken wrote: 22 Jan 2022, 16:37 Undrar varför du skriver så ofta när ingen svarar :?
Mitt mående förbättras när jag skriver. Så enkelt är det. Jag måste erkänna en sak: jag har nyss ringt AE. Jag beskrev mina röster och corona-varianten omikron. Hur likt det är Omnicron. Damen i luren sa att jag var välkommen, men jag tackade nej med motiveringen att jag inte vill bli inlagd. Samtalet blev rätt kort, men var givande.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Jaha.. Ibland undrar jag vad folk vill ha och vad som ska hända med mig.. Det är inte så roligt nu när samhället går på knäna och livlinorna försvinner. Min DV kommer försvinna nu till corona har bättrat sig.. Jag hatar att sitta isolerad i min lägenhet och bara ha mig själv och datorn i närheten.. Det är en slags kyla jag inte vill leva med..

Det kommer inte bli bra det här om det fortsätter att gå utför!
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Klankedinken wrote: 22 Jan 2022, 17:39 Jaha.. Ibland undrar jag vad folk vill ha och vad som ska hända med mig.. Det är inte så roligt nu när samhället går på knäna och livlinorna försvinner. Min DV kommer försvinna nu till corona har bättrat sig.. Jag hatar att sitta isolerad i min lägenhet och bara ha mig själv och datorn i närheten.. Det är en slags kyla jag inte vill leva med..

Det kommer inte bli bra det här om det fortsätter att gå utför!
Jag tror jag förstår, Klankedinken. Att vara isolerad ett par dagar kan vara skönt, men inte mer tycker jag. Då börjar grubblerierna komma och så går det utför.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Jag gillar inte att bara sitta med mina tankar.. det blir för lite utan aktivitet..
Post Reply