Kanske bäst att försöka få till ett möte med en psykiater för att diskutera dina tankar. Vore tråkigt om du föll dit igen.
De symptom vi har/har haft
Moderator: Moderator 1
Re: De symptom vi har/har haft
'cause the freak inside controls my mind
Ja det vore väldigt tråkigt. Tror att en läkartid är på gång eftersom det är dags för årskontroll. Får ta upp det då om det inte ger med sig.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Ibland är det bara tankar och rädsla som spökar. Efter att ha varit med om paranoid psykos, så är det lätt att bli rädd för sådana tankar. Har själv varit med om att oron för att falla dit igen förstärker tankarna utan att de nödvändigtvis är psykotiskt.
Där finns två organisationer, en god och en ond. Den goda skriver jag bara ut initialen på: "I". Den onda heter Omnicron och det är den jag/vi ligger i krig med. Så har det varit i rätt många år nu. Låter som corona-varianten omikron. Jag förutspådde pandemin flera år i förväg.
Det sägs att en psykos är man ovetande om, men jag undrar om det stämmer till 100%. Inte för att jag har någon psykos nu, men jag har ju så klart märkt att jag försämrats sedan mina föräldrar gick bort. Jag har vissa symptom som paranoia, vilket gör att jag bara vill hem när jag någon annanstans än hemma. Det har blivit mer påtagligt, likaså de röster bara jag kan höra. I mitt fall behöver det inte sluta i psykos, men man vet aldrig.
I morse blev jag lite uppmuntrad av "makterna". Det var en stor flock fåglar som murmerade alldeles utanför mitt sovrumsfönster. Tror att det heter murmurmation när fåglar flyger i flock på det viset. Sen kom plötsligt solen fram bakom huset på andra sidan gatan. Jag kände mig uppmuntrad. Det är alltid en mäktig fiende jag möter. Jag underskattar aldrig en motståndare.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jag har kajflockar i träden utanför på kyrkogården. Mäktigt när de lyfter allihopa och flyger mot huset. Det är en stark upplevelse och känns andlig i sitt väsen. Samklangen och samarbetet i flocken, hur de svävar på himlen och viker undan för 13 våningarshuset
Vilka är dina varningstecken, memphis? För någon som inte vet kan det låta som att du borde ta kontakt med en vården snarast. Till exempel ska jag vid tidiga varningstecken börja ta en extra tablett antipsykotika, och uppsöka vård.memphis wrote: ↑31 Jan 2022, 16:49 I morse blev jag lite uppmuntrad av "makterna". Det var en stor flock fåglar som murmerade alldeles utanför mitt sovrumsfönster. Tror att det heter murmurmation när fåglar flyger i flock på det viset. Sen kom plötsligt solen fram bakom huset på andra sidan gatan. Jag kände mig uppmuntrad. Det är alltid en mäktig fiende jag möter. Jag underskattar aldrig en motståndare.
Som utomstående har jag observerat att du i flera dagar uppvisat tecken på oro, du har dessutom nämnt att din sömn inte fungerat särskilt bra på sistone (vet inte om det är något du upplevt själv, eller om du följt det din nya klocka säger). Stress kan ju utlösa psykos. Känner igen mig i delar av det du går igenom just nu.
Tror du skulle må bättre av stöd från vården. De kanske inte kan göra något åt hackarna, men de kan hjälpa till med att vaka över dig så att det inte handlar om psykos som är på väg att drämma till.
Ja , tack för omtanken Nobel!
Jag kommer att prata med min kp imorgon, hon är en psykiatrisk skötare. Hon sade idag att det inte fanns några läkartider på 2 veckor, och sen sa hon att jag får vända mig till psykakuten om det blir för jobbigt. Men hon håller åtminstone kontakten med mig i telefon. Det känns bra.
Jag kommer att prata med min kp imorgon, hon är en psykiatrisk skötare. Hon sade idag att det inte fanns några läkartider på 2 veckor, och sen sa hon att jag får vända mig till psykakuten om det blir för jobbigt. Men hon håller åtminstone kontakten med mig i telefon. Det känns bra.
Bra att du har vårdkontakt. Hoppas att ditt mående förbättras snart.
Tack så mycket Nobel!