Modellflyg
Moderator: Moderator 1
Re: Modellflyg / Daves tråd
Så fixat till distanserna.
Pratade med en av flygarna igår om ballast och det verkar som 6 "slugs" i varje vinge blir onödigt tungt för F3B. Så kommer flyga med 3616 g totalvikt som mest förmodligen. Men gött att kunna lasta upp för hanget i framtiden.
Det blir ju dock större risk att slå sönder kärran vid landning med massa last i.
Pratade med en av flygarna igår om ballast och det verkar som 6 "slugs" i varje vinge blir onödigt tungt för F3B. Så kommer flyga med 3616 g totalvikt som mest förmodligen. Men gött att kunna lasta upp för hanget i framtiden.
Det blir ju dock större risk att slå sönder kärran vid landning med massa last i.
/Dave
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Så, allt utlastat ur bilen efter helgen.
Varit lärorikt, fått mycket tips och hjälp med grejerna under tävlingen. Gick la sådär resultatmässigt. Ska försöka flyga mer under sommaren o se om man kan bli lite bättre till nästa år.
Verkade som flera var intresserade av en hangtävling till hösten. Hoppas det kan bli av.
Varit lärorikt, fått mycket tips och hjälp med grejerna under tävlingen. Gick la sådär resultatmässigt. Ska försöka flyga mer under sommaren o se om man kan bli lite bättre till nästa år.
Verkade som flera var intresserade av en hangtävling till hösten. Hoppas det kan bli av.
/Dave
Du har aldrig funderat på ta riktigt segelflyg certifikat?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jo håller på o kollar upp om jag får flyga igen. Måste få ok av flygläkare. Hade segelflygcert i min ungdom.
Som det är nu så känner jag själv att jag skulle klara av det.
Som det är nu så känner jag själv att jag skulle klara av det.
/Dave
Häftigt! Hoppas det går vägen.
Jag fick inte ta flygcertifikat p.g.a. mina diagnoser... :(
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Ja, det är det som är risken. Jag är glad de lät mig behålla körkortet.
Surt Richard :( kan tänka mig de sätter stopp för mig med då
/Dave
Brorsan har flygcert trafikflygplan. Men det kostar satan att hålla certen. Han jobbar med annat nu.
Coolt Amandara. Drömde om att jobba med flyg förr, främst som stridspilot dock.
/Dave
Trodde inte jag skulle jobba med omsorg för 10 år sen.
Det verkar som tävlingen jag tänkte anordna förra året blir av i höst, anmälningarna har börjat komma in. Håller på o planerar för fullt nu.
Det verkar som tävlingen jag tänkte anordna förra året blir av i höst, anmälningarna har börjat komma in. Håller på o planerar för fullt nu.
/Dave