Hur mår du?
Moderator: Moderator 1
Re: Hur mår du?
Trött
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Sådär! Orkar inte gå ut ens. Ligger bara i soffan. Utmattad.
Jag har diskbråck mellan L5 och S1, vilket besvärar mig förvånansvärt lite. Men jag håller kroppen igång - med lagom fys, det underlättar. Jag kan få drag baksida lår. Japp mycket obehaglig smärta. Går en på nerverna so to speak. Men som sagt, jag är rätt förskonad i förhållande till skadans art.Krokus wrote: ↑07 Jul 2024, 13:57Ja, precis. Det finns nerver i fötterna också. En kompis har diskbråck i S1 eller S2 och har känselbortfall i tårna och svagare vad. Nu minns jag inte om det var höger eller vänster sida av kroppen.
Själv har jag diskbråck/diskbuktning i L5 och har främst besvär på framsidan av underbenet, men även gluteus och baksida lår. Höger sida.
Nervsmärta är hemskt! Gör fruktansvärt ont. Men läkemedel hjälper. Gabapentin i mitt fall.
Mår bra nu när hunden mår bättre.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Mår faktiskt lite bättre nu såhär på kvällen. ska bli gott med hemlagad soppa snart.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Skönt!mrsearlgray wrote: ↑07 Jul 2024, 18:44 Mår faktiskt lite bättre nu såhär på kvällen. ska bli gott med hemlagad soppa snart.

Diskbråck kan läka ut tror jag.
En 75 årig snubbe på gymmet sa hans rygg blev bättre när han blev äldre.