Hur sov du inatt?
Moderator: Moderator 1
Re: Hur sov du inatt?
Får en sova får en sova får en sova. Så blir det en bra dag.
Sov ca 12 timmar.
Somnar inte förrän vid 02, men sedan sover jag så det står härliga till!!
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Somnar numera sedan jag fått 2st 25 mg vanliga Quetiapine istället för den depå tablett läkaren skrev ut till mig. Jag sade till ssk den hjälper mig inte ett dugg att sova jag vill ha en vanlig tablett på 50 mg, men fick 2 st vanliga på 25 mg styck, det gör att jag inte ligger vaken utan somnar i rätt tid. Jag menade allvar igår kväll när jag skrev jag somnar snart. Satte skärmsläckaren på en minut och därefter sov jag. Kan få ett uppvak på natten men somnar strax efter igen och sover därefter i några timmar till och säger God Morgon på viska,men kan somna om och sover kanske till 06.00 på morgonen, men är vaken därefter.
Kan rekommendera Quetiapine till den som har svårt att somna. Detta speciellt vid PTSD då man slipper vakna i insomningsögonblicket kallsvettig med bultande hjärta då man får en Flash av att man i det ögonblicket man minns kunde man varit död i nästa sekund. Samma medicin får före detta Amerikanska soldater som stridigt i Irak och Afghanistan.
Första gången ni tar den stäng av datorn före om ni brukar göra det. Ta sedan och gör era göromål innan sömn gå på toa, borsta tänderna och byt om till natten ta tabletten när ni är redo att lägga er, ty den verkar snabbt första gången jag tog den sov jag med ett uppvaknande för toa och innan huvudet hamnade på kudden sov jag igen med en sömntid på 10 timmar.
Kan rekommendera Quetiapine till den som har svårt att somna. Detta speciellt vid PTSD då man slipper vakna i insomningsögonblicket kallsvettig med bultande hjärta då man får en Flash av att man i det ögonblicket man minns kunde man varit död i nästa sekund. Samma medicin får före detta Amerikanska soldater som stridigt i Irak och Afghanistan.
Första gången ni tar den stäng av datorn före om ni brukar göra det. Ta sedan och gör era göromål innan sömn gå på toa, borsta tänderna och byt om till natten ta tabletten när ni är redo att lägga er, ty den verkar snabbt första gången jag tog den sov jag med ett uppvaknande för toa och innan huvudet hamnade på kudden sov jag igen med en sömntid på 10 timmar.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Sov inget vidare i natt. Hade hemska drömmar och klev upp 6.40 pga det. Men jag sov lite till på FM, men inte bra då heller för jag frös. Tror det är fastan jag kör med nu som gör att jag fryser på FM. Äter först vid 11.
Men om man fryser brukar det betyda att man går ner i vikt. Så det är ju bra.
Men om man fryser brukar det betyda att man går ner i vikt. Så det är ju bra.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jag somnade efter två vaknätter. Det börja bli skevt, kunde höra illusioner. Högljudda barn som lekte blev till något annat. Det är viktigt med sömn.
Sov rätt bra i natt. Men nu kom jag på att jag glömde berätta för psykiatern tidigare idag, om min sömn.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Somnade sent i natt och sov länge för att vara jag. Får se till att inte missa sömntåget det första, men tyckte det var lite tidigt och ville vara vaken lite längre. Har lärt mig läxan nu.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Jag sov bra, klev ur sängen halv tolv på dagen.
Gick och la mig igen efter morgonpromenaden . Sov till 13.46.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Somnade sent och hade mardrömmar, vaknade alldeles våt av svett, en riktigt dålig natt