Slasktråden

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Slasktråden

Post by memphis »

Ja vilken bra idé Fantasio! Det tycker jag du ska göra! :D
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Fantasio wrote: 26 Dec 2023, 19:38 Nu blir jag paranoid. Var läste du att jag gav bort boken till min systers man? Jag får väl sticka till dem och barnen varsin trisslott.
Du har skrivit att du gav honom en bok i en annan tråd.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Krokus wrote: 26 Dec 2023, 19:55
Fantasio wrote: 26 Dec 2023, 19:38 Nu blir jag paranoid. Var läste du att jag gav bort boken till min systers man? Jag får väl sticka till dem och barnen varsin trisslott.
Du har skrivit att du gav honom en bok i en annan tråd.
Aha. Det borde jag ha förstått. Jag har lite svårt att hålla reda på vad jag skriver.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Lätt hänt! Jag minns inte vilken tråd däremot.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Nu har jag startat de sista två maskinerna. Sen måste det förstås torkas också. Blir nog klar vid kl20 ungefär.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Min syster köpte en Coca-Cola light till mig. Visst, den är god, dricker den just nu, men jag tror jag gillar Coca-Cola Zero bättre. Vad är vitsen med två lightprodukter?
Inwatto
Berylliummedlem

Post by Inwatto »

Fantasio wrote: 29 Dec 2023, 16:39 Min syster köpte en Coca-Cola light till mig. Visst, den är god, dricker den just nu, men jag tror jag gillar Coca-Cola Zero bättre. Vad är vitsen med två lightprodukter?
Det är olika sötningsmedel i -light och -zero. Kan påverka smaken och om det upptäcks att det skapar cancer eller nåt sånt, så har inte alla kunder druckit samma.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Hmm, okej. Undrar vilken läsk som innehåller aspartam. Varför inte göra en läsk på Sorbitol? Det hade vi i våra tabletter.
Inwatto
Berylliummedlem

Post by Inwatto »

Fantasio wrote: 29 Dec 2023, 17:39 Hmm, okej. Undrar vilken läsk som innehåller aspartam. Varför inte göra en läsk på Sorbitol? Det hade vi i våra tabletter.
Om jag minns rätt så är sorbitol laxerande, så i de mängder man får i sig i läsken, så blir inte resultatet så bra...
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Hundar är väldigt känsliga mot sötningsmedel xylitol. De kan dö, även av mycket små mängder.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Inwatto wrote: 29 Dec 2023, 17:41
Fantasio wrote: 29 Dec 2023, 17:39 Hmm, okej. Undrar vilken läsk som innehåller aspartam. Varför inte göra en läsk på Sorbitol? Det hade vi i våra tabletter.
Om jag minns rätt så är sorbitol laxerande, så i de mängder man får i sig i läsken, så blir inte resultatet så bra...
Nej, det förstås. Jag har vant mig vid Zero-varianten och tycker den är lika god som vanligt sockrad Cola.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Drack cola vanlig i jul. Nämndes som att gnaga på sockerbit!
In a world where you can be anything, be kind.
Post Reply