Exakt, jag får likadant, men det nöjer sig inte med det på mig. Jag får aktivitet på de andra chakran också. Sedan om jag går liksom in i det och får kontakt ”uppåt” får jag psykos.
Vad irriterar dig just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad irriterar dig just nu?
Usch vad hemskt Swesanne! För mig är det bara aktivitet I två chakran och det är rotchakrat och pannchakrat. Vad jag vet. Sen kan jag få som en feber i hjärtat också. Då ligger jag sängbunden och svettas som en gris.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Ja, konstigt att läkarna inte får utbildning i kundalini. Psyket tar emot människor ofta som tex varit på tystnadsretreat. Jag har själv frågat runt på psyk när jag varit inlagd.
Jag kan inget om chakran. Men jag kan ha el som strömmar genom kroppen och det är mycket obehagligt. Jag tror att mitt nervsystem är extra känsligt, och centralenheten i nervsystemet är ju hjärnan. När hjärnan är överbelastad, av tex psykos, tar nervsystemet stryk. Mellan alla nervceller, som är väldigt många, sker en kemisk frisättning, i synapserna. Denna kemiska reaktion skickar i sin tur iväg en elektrisk impuls genom nervtråden. Så vi har både kemi och elektricitet i nervsystemet. Nu när jag var först förkyld och sen hade corona, fick jag nervsmärta som strålade i underarmarna. I min begreppsvärld är det elektriciteten i nervbanorna som spökar.
Jag hävdar än idag att jag fått en kundaliniresning, då har man verkligen ”el” i kroppen. Men jag accepterar att läkarna kallar det schizofreni. Vad har man för val?
Ja, det kanske är samma sak men vi använder olika begrepp. Jag använder de begrepp jag lärde mig på neuroanatomin på min utbildning. Har man läst indiska läror tolkar man det nog som kundalini.
Ja, precis!
I början av 1980-talet gick jag kurser i zen-meditation. Då blev jag varnad
av läkaren på psyk. Men jag tycker att jag bara har haft nytta av meditationen.
av läkaren på psyk. Men jag tycker att jag bara har haft nytta av meditationen.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Eftersom jag reagerar på varje tanke, kan jag inte låta tankarna passera och bara observera dem. Utan jag måste reagera på allt som kommer till mig, som jag betraktar kommer utifrån och inte är av mitt ego. Kundaliniyoga är att väcka ormen och man skall inte syssla med det utan en erfaren lärare. Kristendomen förespråkar ett liv. Ingen annan religion kan erbjuda det vi är skapta och födda till, att vara en evighetsvarelse. Ni vill ha fler liv, vilket är feltänk. Ni riskerar att gå ned till hund, slutstation havet.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Ofta är det så med psykiska sjukdomar att man behöver sitt psykologiska försvar. Yoga och sånt gör att man kommer närmare sina känslor och det psykologiska försvaret sänks. Många av oss behöver våra psykologiska försvar, för psykisk ohälsa är en stark kraft och upplevs inte sällan som traumatisk eller som en våldtäkt - det är som en våldtäkt på det heligaste typ tankar och känslor. Det innersta, behöver ofta sina försvar.
Jag har aldrig utövat kundaliniyoga. Men jag har en känslighet för den sidan. Min faster hade schizofreniNissegossen wrote: ↑31 Jan 2022, 18:20 Eftersom jag reagerar på varje tanke, kan jag inte låta tankarna passera och bara observera dem. Utan jag måste reagera på allt som kommer till mig, som jag betraktar kommer utifrån och inte är av mitt ego. Kundaliniyoga är att väcka ormen och man skall inte syssla med det utan en erfaren lärare. Kristendomen förespråkar ett liv. Ingen annan religion kan erbjuda det vi är skapta och födda till, att vara en evighetsvarelse. Ni vill ha fler liv, vilket är feltänk. Ni riskerar att gå ned till hund, slutstation havet.