Vad är dagens positiva händelse?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad är dagens positiva händelse?
Tsck
. Jag är jäääla stolt!
Ja, lappar/samer är inne nu! De verkar få upprättelse efter åratals
av diskriminering.
av diskriminering.
Jag är så jäääla nöjd! Med att vara lapp. Jag visste det! Jag tycker de är råcoola med sitt förhållningssätt till djur och natur. Naturbarn. Men de gillar inte vargar....
Det var en sanning jag fick till mig som psykotisk. Att jag är lapp. och det stämmer. I psykoser tänker man i vissa delar mer fritt. It all makes sense. Nu ska jag börja släktforska.....hjälpa brorsan. Men jag har svårt med arbetsminnet och man måste hålla en hel del i huvudet för att släktforska. Ska spara ihop till en dator. Jag vill forska på mina lappar.
Så spännande!amandara wrote: ↑19 Feb 2022, 15:11 Det var en sanning jag fick till mig som psykotisk. Att jag är lapp. och det stämmer. I psykoser tänker man i vissa delar mer fritt. It all makes sense. Nu ska jag börja släktforska.....hjälpa brorsan. Men jag har svårt med arbetsminnet och man måste hålla en hel del i huvudet för att släktforska. Ska spara ihop till en dator. Jag vill forska på mina lappar.
De som har husdjur som renar tycker inte om vargar. Det är stadsbor utan
djur som gillar vargar.
-
- Guldmedlem
Jag tror inte psykologen jag träffade via boendestödet trodde på mig när jag sa att jag hade en arbetsminne i det 99.9 percentilen.. Jag vart lite stressad eftersom testet jag gjort bara visade 99 percentil när jag kollade.. Ökade sen det lite granna men har inte träffat henne sen dess..
Jag har kass minne. Riktigt kass. Bra att du har bra minne Klankedinken. Alltid bra att ha.
-
- Guldmedlem
Så länge du inte blir lapplisa Amandara... grattis på upptäckten!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34