Alkohol
Moderator: Moderator 1
Re: Alkohol
Folköl är ett måste. Men man får en kula på magen..
Annars tar jag det lugnt nu, det har gått ner massor med vin på det senaste.
Annars tar jag det lugnt nu, det har gått ner massor med vin på det senaste.
Jag finner det rogivande att dricka öl. Hade jag haft vissa preparat och doser hade jag nog inte behövt dricka. Jag blir skönt avslappnad på några starköl.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Är utan öl har bara mitt eget vin, vilket inte verkar ha någon styrka i sig
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
-
- Guldmedlem
Dricker en lite stark.. gjort den själv!
Är det några här som vill att starkvaror ska få säljas i vanliga butiker? Kanske inte starksprit, men öl och vin? Även vodka? Jag vill behålla alkoholmonopolet, då vanliga butiker endast kommer att tillhandahålla de populäraste och största märkena.
Jag vill att öl och vin ska säljas i de vanliga affärerna. Ja sprit också kanske. Men jag inser att det inte kommer att bli så. För systembolaget är en kassako för staten.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
-
- Guldmedlem
Tycker inte det du säger stämmer Memphis eftersom jag tror att man har systembolag för att begränsa försäljningen av alkohol och att "kontrollera" alkoholen på så vis.
Ja men samtidigt drar de in miljarders miljarder på alkohol. Skatten är hög på alkohol. Men det kunde den fortsatt vara även i matbutiken. Så är det ju redan. Ett sexpack folköl kostar inte mycket utan skatt.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Något som jag tycker är synd är att staten sålde Absolut vodka till en privat aktör.
-
- Guldmedlem
Det du missar i ekvationen är att alkohol gör mycket skada i samhället också och jag tror att skadorna den orsakar är större än vad dom drar in på systemet.. Du har fortfarande lite samma lutning till droger och samhället känner jag!
Tror faktiskt att alkoholen drar in mer pengar än den kostar. Likadant med cigaretterna. Med den skatt vi har, har man rökt i 40 år har man betalat sin vård redan.
-
- Guldmedlem
Är ett intressant fenomen faktiskt som kanske borde kollas upp.. Alkoholens kostnader vs intäkter.. Men sen är allting beskattat också så en vis andel av det hela går igen bara för att det är något vi köper!