Löning ...
Moderator: Moderator 1
Re: Löning ...
En sak jag undrat men vågar inte ”väcka den björn som sover”
När man har hel sjukersättning får man äga hur mycket som helst eller finns det en gräns? Frågan har inte med bostadstillägg att göra.
När man har hel sjukersättning får man äga hur mycket som helst eller finns det en gräns? Frågan har inte med bostadstillägg att göra.
Jag tror inte sjukersättningen påverkas av vad man äger för det är inget bidrag utan försäkringspengar. Men Krokus vet mer än jag om sjukersättning.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
-
- Guldmedlem
Sjukersättning får du när du bedömts vara inkapabel att jobba.. Det är ett skydd för att människor som får sin liv förstörda ska kunna överleva..
Sjukersättning är en rättighet om du bedömts oförmögen.. Det ända som skiljer är att om du har jobbat så får du mer pengar (tror jag)..
Vill du va säker på din sak ska du vända dig till försäkringskassan swesanne oavsett vad folk säger här!
Sjukersättning är en rättighet om du bedömts oförmögen.. Det ända som skiljer är att om du har jobbat så får du mer pengar (tror jag)..
Vill du va säker på din sak ska du vända dig till försäkringskassan swesanne oavsett vad folk säger här!
Ja, typ. Vilken inkompetens. Vissa kan inte ens räkna på fingrarna. Folk med såna här störningar är generellt mer intelligenta än genomsnittet.Snuttan wrote: ↑17 Mar 2022, 15:25även dem som misssköter sina jobb förtjänar demKlankedinken wrote: ↑17 Mar 2022, 15:19Jaha! Ja det är för att vi får våra pengar medans dom förtjänar sina pengar..![]()
TackKlankedinken wrote: ↑17 Mar 2022, 15:40 Sjukersättning får du när du bedömts vara inkapabel att jobba.. Det är ett skydd för att människor som får sin liv förstörda ska kunna överleva..
Ringde FK, du kan äga aktier, fastigheter, ha pengar på banken och ärva pengar utan att det påverkar din sjukersättning 

"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
-
- Guldmedlem
Där hör du snuttan!
Det står när man har över 100 000 så påverkar det ens bostadstillägg.
-
- Guldmedlem
Miljonärer får ju barnbidrag. Det är likadant med sjukersättning.
Det är bara bostadstillägget som fryser inne.
Det är bara bostadstillägget som fryser inne.
Trycka ner dem som ligger ner