Mötesplats Sardin

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Re: Mötesplats Sardin

Post by Nissegossen »

Om det skall betala sig med anställd personal är 10:- billigt.

Ute kan en kopp kaffe kosta bortåt 30:-
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Richard
Administratör

Post by Richard »

Vi får gratis kaffe på min dagliga verksamhet. Ett tag tog dom 1 kr per kopp, sen höjde dom till 3 kr per kopp, men sen blev det gratis igen. En fralla med ost kostar 10 kr på förmiddagen o 5 kr på eftermiddagen o en glass kostar 10 kr.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag tycker det är sniket att ta en tia för en kopp kaffe, även om det ingår påtår. Jag brukar köpa kanske tre koppar (med påtår), men nu kommer jag att nöja mig med två. Knäckebrödet tog de en femma för innan prishöjningarna, undrar vad en sådan går loss på idag.

Det blir att prata rätt mycket med en i personalen. Mest musik, men även film och serietidningar. Bara han inte tycker att jag blir enerverande. Han behandlar en inte som en idiot, som den övriga personalen gör. Jag orkade inte iväg i fredags, men på måndag går jag dit igen. Men tar det lugnt med fikandet.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Fontänhuset i stan har fritt kaffe. De hade en period då man fick betala, men det funkade dåligt.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Imorgon ska jag ta med mina Ebba Grön-singlar och visa för han i personalen jag har förtroende för. Jag har alla, en fem stycken, skulle jag tro.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag glömde skivorna hemma. Han i personalen hade varit i Nyköping och köpte en gammal punkskiva jag har, "Oasen: Någon gång måste något inträffa när allt slår in" eller något sådant heter den. En liveskiva med flera band.

Jag upplever oro när jag är där, mår nu bättre om kvällarna, det har vänt på sig. Därför springer jag ut och röker gång efter annan på mötesplatsen.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Tyvärr har jag inte orkat komma iväg till mötesplatsen onsdag, torsdag och fredag. Bara att försöka komma dit på måndag. Då ska jag impa på en i personalen med mina singlar med bland andra Ebba Grön.

Innan Sardin bytte lokaler (2016) hade de lördagsöppet en dag i månaden. Det saknar jag. Men det ska ju sparas på allt, så det fick de sluta med. Likadant som med en kväll i veckan när det var kvällsöppet.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Var på Sardin i tisdags, igår och idag. Men jag blir ofta orolig där och går runt i lokalerna. Ungefär som när jag är inlagd. "Vandrande pinnen" blev jag kallad av en kvinna jag var inlagd med. Dessutom smiter jag ut och sätter mig på en betongsugga för att fördriva lite tid och för att stå emot röksuget. Jag går ut och lurar kroppen att den får en cigarett. Det blir ett återbesök imorgon så klart. Idag serverades en pirog mellan kl tolv och kl ett. De erbjuder lite matigare mackor istället för mat. Luncherna har de tyvärr lagt av med. En i personalen hade med sig två serier på DVD, där "Sinkadus" var en. Föregångaren hade han också, men den sa mig inget, den minns jag inte alls. Min kompis ville se den och kanske gör jag honom sällskap i TV:rummet.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Vet du vad det är, som oroar dig på mötesplatsen?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Nej, jag vet inte vad som ligger bakom min oro. Klarar av att sitta ned och dricka kaffe med påtår, alltid något.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Jag var på Fontänhuset i tisdags. Då kände jag att jag inte alls hör hemma där. Jag orkar inte vara aktiv där när jag jobbar.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det var tråkigt att höra, Zoidar. Man kan ju gå dit på en snabbfika.
Post Reply