El-räkning
Moderator: Moderator 1
Re: El-räkning
Nej inte att tänka annorlunda, men att begå sexuella brott ska vara kriminellt precis som det också är.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Det finns folk som tänder på träd, skor, ankor, ålar. Ni anar inte. Ska dem också kastreras? Psyk? Har man problem och mår dåligt över hur man tänker kan mansöka samtalskontakt eller något annat värdelöst på avdelningen. Annars ska man inte vara där.
Last edited by zoegas on 07 Sep 2022, 19:38, edited 1 time in total.
Alltså. Det ska inte vara kriminellt att tänka annorlunda. Håller med. Det är när man tar tankar som inte är accepterade av vårt allmäna rättsmedvetande, lagen, och GÖR.
Förstår inte vad du har emot att skydda barn från övergrepp. Kastering har man förtjänat om man förgripit sig på barn. Att förgripa sig på djur borde ha samma konsekvenser som övergrepp på barn tycker jag. Tänder man på träd gör man knappast några övergrepp. Det är ÖVERGREPPET som är centralt i detta.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jo, men du smaskar i dig halshuggna kycklingar, så du vet inte vad du pratar om. Det är som att acceptera kannibalism men förbjuda våldtäkt.
Ja det är fullt tillåtet att som människa döda för att äta. Precis som tigrar gör. Det finns inget perverst eller elakt över det.
Vad man tänker är inte vad man gör. Man kan tänka allsköns bråte. Det åker man inte in för. Det är när man gör om tankar som kan leda till olagliga handlingar, till handlingar. När man GÖR. Verkstad. Tankar är en sak och det man verkligen gör är en helt annan sak. Det är två helt olika dimensioner. Du kan tänka precis vad fan som helst, vilja göra precis vad fan som helst - det spelar ingen roll. Du överträder inga lagar med det du tänker. Det är det du gör.
Men i fallet med Dumpen och planerade övergrepp. Så får de polisen på en hel del. Jag vet inte om det är vad dessa personer PLANERAT att göra - eller om de har skit I sina datorer typ barnporr. Har inte riktigt koll på det
Men i fallet med Dumpen och planerade övergrepp. Så får de polisen på en hel del. Jag vet inte om det är vad dessa personer PLANERAT att göra - eller om de har skit I sina datorer typ barnporr. Har inte riktigt koll på det
Ja, för dig är det de. Men du är ingen tiger. Du klarar dig bättre och hälsosammare utan att behöva döda djur.
Jag tror annorlunda. Jag tror att vi människor har haft bäst överlevnad om vi också äter kött. Man behöver inte vräka i sig kött, men en lagom dos är nyttigt.
Frågan är om människan ursprungligen är köttätare eller växtätare, eller båda. Vi har ju tänder som kossor och hästar, vilket talar för vegetarian. Men det är nog i många tusen år som människor jagat djur för föda. Svårt det där, tycker jag. Tycker det är brutalt att äta döda djur, men som Memphis säger - många djur gör det, dödar för föda.
Gott, Det är vad det handlar om.