Vad är dagens positiva händelse?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad är dagens positiva händelse?
Min hund äter torrfoder om jag blöter upp det. Ja, det betyder inte att hon är frisk, men då kan hon åtminstone äta normalt, eftersom jag brukar ge henne en blandning av torrfoder och blötmat. Hennes bajs är ok och kisset med. Hon dricker vatten som vanligt. Min mamma tycker att jag ska avvakta lite och se, eftersom hon får i sig mat och vatten och allmäntillståndet är gott. Kan vara t ex ett insektsbett i munnen som gör att hon är öm. Jag får dock inte undersöka munnen på henne särskilt mycket, eftersom hon biter ihop tänderna.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
köpte kakor som fuskmål 

Ja visst gör det ont när knoppar brister
Kan vara tänderna, tandsten kan ge inflammation i tandköttet. Stomadine, har köpt hos Anicura men tror man kanske kan köpa på apotek med. Min hund, har lite tandsten på vardera sida av käken de 2 längsta tänderna på ömse sidor, de tänderna använder hunden inte, där kan man se att tandköttet är lite rödare. Borstar tänderna på han emellanåt. Kan säga att det är betydligt enklare på han än katten svårare. Annars är hans tänder i väldigt bra skick.
Min katt fick tandstenen borttagen hos veterinär under narkos.
Jag får inte borsta tänderna på min hund. Hon vägrar. Ger henne tuggben i stället men det är väl inte optimalt. Tycker att hennes tänder och tandkött ser väldigt fina ut, men jag är ju ingen expert på det, och som sagt, hon är svår att undersöka i munnen. Får prata med en veterinär imorgon.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
En av mina växter har börjat blomma. Ska bli kul att se hur blomman ser ut när den slår ut.
Har inte borstat tänderna på hunden under någon längre tid, det var sköterskan på anicura som sa att det var bra om jag började med att borsta tänderna på hunden, särskilt de 2 tänderna tandstenen finns på. Det är bara utsidan på tänderna man borstar, inte insidan. man får borsta snabbt, göra så gott man kan. Tuggben är jättebra för att hålla tandstenen borta, han brukar få tuggben varje vecka, och sötsaker brukar jag aldrig ge fast han brukar få smaka på mjukglass.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Att kycklingfilén blev perfekt stekt. Sedan märkte jag att den blir snabbare genom-stekt då jag stekte med rapsolja för jag använde mera av den är med smör. Däremot om jag steker lax då använder jag hellre smör, det är som laxen suger till sig rapsolja och det blir flottigt.
Jag köper flaskor som innehåller både rapsolja och smör som jag steker i.
- Hercules723
- Hafniummedlem
JA, sådana finns. Men det var längesedan jag köpte dessa. Jag brukade köpa sådan från Arla. 

Min hund var lekfull och tuggade på pinnar på promenaden, så då kanske hon inte har ont i nån tand ändå. Hon badade också. Det var full fart på henne och nu har hon ätit ordentligt. Det känns lite bättre nu.
Vad skönt!