Jag har fortfarande inte gått till en ny läkare för läkarintyg på 75% sjukersättning. Vi har en annan klinik i stan jag kan besöka. Skulle gärna vilja ha 75% sjukersättning. Vill inte heller vara oärlig. Jag klarar ju 30-40% arbete. Så vet inte vad jag ska säga.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag förstår poängen med att jobba. Stimulans, träffa folk, friskpoänger. Men det känns som att du behöver 75% sjukersättning. Du sover bort mycket tid. Man behöver tid för att leva oxå, det är rimligt.
amandara wrote: ↑08 Apr 2025, 15:28
Jag förstår poängen med att jobba. Stimulans, träffa folk, friskpoänger. Men det känns som att du behöver 75% sjukersättning. Du sover bort mycket tid. Man behöver tid för att leva oxå, det är rimligt.
Jo, man kan tycka det. Min läkare tycker inte det.
Jag träffar min läkare en gång per år, men har oftare kontakt med min kp - som förmedlar. Annars får man be om ett extra möte med läk. Du sover så mycket och på så aviga tider att du sover bort ditt liv! Du kan inte bara sova och jobba. Och knappt orka gå till kyrkan.
amandara wrote: ↑08 Apr 2025, 15:45
Jag träffar min läkare en gång per år, men har oftare kontakt med min kp - som förmedlar. Annars får man be om ett extra möte med läk. Du sover så mycket och på så aviga tider att du sover bort ditt liv! Du kan inte bara sova och jobba. Och knappt orka gå till kyrkan.
Nej, det är inget vidare.