Tråden om hundar
Moderator: Moderator 1
Re: Tråden om hundar
Självklart! :)
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
-
- Guldmedlem
Du är min favorit!
Rå köttfärs?? Jo! Hundar gillar den, men har du tänkt på att den kan få mask. Avmaskat någon gång??
Man ska inte avmaskning om djuret inte har mask. Jag äter själv samma råa köttfärs när jag smakar på smeten. Min hund har inte mask!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Faktum är att jag lyssnade på en veterinär i radion som varnade just för avmaskning i onödan. Det är som multiresistenta bakterier, inget man vill ha att maskarna blir resistenta mot avmaskningsmedlet. Hon avrådde från avmaskning om inte djuret verkligen har mask.
Ibland (rätt ofta) "skämtar" jag om att köpa en kompis till min hund. En till hund alltså. Men då säger sambon: "kommer han verkligen acceptera en valp?". Och tyvärr tror jag att sambon har rätt.
Dessutom kommer jag inte ha råd med försäkring till en till hund, vilket innebär att sambon får stå som ägare och försäkringstagare på valpen. Och i och med att sambon är klok nog att inse att min hund inte kommer acceptera en valp så rinner mitt "skämt" ut i sanden.
Som om försäkringen inte vore nog, så är valpar otroligt dyra nu. Visserligen spelar ras roll, vissa är dyrare än andra. Jag vill gärna ha en lättlärd ras, eller en blandras med t ex papillon i sig.
Dessutom kommer jag inte ha råd med försäkring till en till hund, vilket innebär att sambon får stå som ägare och försäkringstagare på valpen. Och i och med att sambon är klok nog att inse att min hund inte kommer acceptera en valp så rinner mitt "skämt" ut i sanden.
Som om försäkringen inte vore nog, så är valpar otroligt dyra nu. Visserligen spelar ras roll, vissa är dyrare än andra. Jag vill gärna ha en lättlärd ras, eller en blandras med t ex papillon i sig.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Har du haft din nuvarande hund sen den var valp, Krokus?
Min gamla hund accepterade inte valpen när jag skaffade valpen. Men hon ignorerade den. Hon var så gammal och trött då. Hon brydde sig bara om mig.
Hunden på återbesök hos veterinären idag. Öroninflammationen är bra nu och på lördag får han sista dosen, denna veckan ska han bara ha varannan dag.
Han fick samtidigt vaccinationen mot kennelhostan.
Han fick samtidigt vaccinationen mot kennelhostan.
Yrväder,
Vad har du för hund?
Vad har du för hund?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Jag har en blandrashund,
tax / borderterrier/ Jack Russell.
Om du berättar hur man gör kań jag lägga in en bild på honom.
tax / borderterrier/ Jack Russell.
Om du berättar hur man gör kań jag lägga in en bild på honom.